خبرهای داغ:
امام جمعه بوکان:

باید عاملان قتل و عام گسترده حاجیان در منا را در مجامع بین المللی محاکمه کرد

امام جمعه بوکان عنوان کرد: وظیفه شرعی همه دولت مردان ممالک اسلامی و حتی غیر اسلامی است که در مورد این حادثه درد ناک تحقیق کنند و عاملان این قتل و عام گسترده را به مجامع بین المللی بکشانند و انان را مورد بازخواست قرار دهند.
کد خبر: ۸۷۴۱۴۸۲
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، امام جمعه بوکان در آستانه سالگرد حادثه منا و شهادت تعداد زیادی از حجاج ایران و دیگر کشورهای اسلامی گفت: حادثه منا که در آن بیش از 7 هزار زائر به شهادت رسیدند به جهانیان نشان داد سران و رهبران مرتجع سعودی لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده افزود: وظیفه شرعی همه دولت مردان ممالک اسلامی و حتی غیر اسلامی است که در مورد این حادثه درد ناک تحقیق کنند و عاملان این قتل و عام گسترده را به محاکم بین المللی بکشانند.

وی ادامه داد: با وقوع دو حادثه مرگ بار طی برگزاری مناسک حج سال گذشته بی کفایتی سردم داران عربستانی برای مدیریت برگزاری حج کاملا مشهود شده و لازم است کشورهای مسلمان در این مورد تصمیم بیسار جدی اتخاذ کنند.

ماموستا خلیفه زاده تصریح کرد: بی گمان مقصر اصلی حوادث مناسک حج سال گذشته کشور عربستان و دولت مردان آن هستند که اکنون برای تامین امنیت حج دست به دامن دشمن شماره یک جهان اسلام شدند.

امام جمعه بوکان عنوان کرد: دادن تامین امنیت حج به رژیم کودک کش صیهونیستی نشان از بی کفایتی سران عربستانی برای خادمی حرمین شریفین است.

وی در ادامه از کوتاهی پیگیری موضوع از سوی نهاد های حقوق بشری و بین المللی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه هنوز شاهد اقدام مثبتی برای تحقق حقوق شهدای منا و همچنین مکه نیستیم که این موضوع به واقع بسیار تاسف آور است.

امام جمعه بوکان در پایان با محکوم کردن لغو سفر حاجیان ایرانی برای برگزاری مناسک حج امسال از سوی عربستان عنوان کرد: بی گمان این کار کاملا سیاسی است که نشان از دشمنی سران آل سعود با امت اسلامی را می دهد.

ارسال نظرات