عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «بسیج»:

نهادهاي پر شمار متولي امر فرهنگ کشور خوب عمل‌نکرده‌اند/كمترين عذر و تقصير را جوانان ما دارند

تأسفانه نهادهاي متولي امر فرهنگ كه در ايران كم هم نيستند در اينكه بتوانيم جامعه‌ای ازنظر فرهنگ ايراني اسلامي موفق داشته باشيم، خوب عمل‌نکرده‌اند .
کد خبر: ۸۷۴۱۲۸۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران و عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در پاسخ به این سؤال که در وضعیت ناهنجار حجاب و وضعیت فرهنگی اجتماعی کشور و به قول رهبر معظم انقلاب «ولنگاری فرهنگی» را در چه می‌بینید، گفت: وضعيت فعلي جامعه‌ایران را برخي جامعه شناسان نابهنجار نمی‌دانند بلكه بيشتر نوعي بی‌هنجاری را در وضعيت كنوني تعريف می‌کنند كه به آن جامعه آنوميك می‌گویند.

وی تشریح کرد: متأسفانه نهادهاي متولي امر فرهنگ كه در ايران كم هم نيستند در اينكه بتوانيم جامعه‌ای ازنظر فرهنگ ايراني اسلامي موفق داشته باشيم، خوب عمل‌نکرده‌اند و دراین‌بین همه مقصر هستيم و شايد كمترين عذر و تقصير را جوانان ما دارند.

عضو کمسیون فرهنگی مجلس در ادامه اظهار کرد: كارگزاران فرهنگي و اجتماعي ما خوب عمل‌نکرده‌اند كه نتوانسته‌ایم مسئولیت‌پذیری، تعهد اجتماعي، راست‌گویی و تلاش و كوشش را براي رسيدن به جامعه مطلوب براي جوانان فراهم كنيم.

سلحشوری با بیان اینکه وقتي مسئولان مملكت كه الگوي مردم هستند اختلاس‌های چندمیلیاردی انجام می‌دهند و حقوق‌های ده‌ها ميليوني دريافت می‌کنند و به دروغ هم متوسل می‌شوند، تأکید کرد: وقتي حساسیت‌های جامعه به‌جای اينكه به سمت علت‌ها جلب شود به دنبال معلول هاست، وقتي رعايت اخلاق را در روابط اجتماعي و فردي كمتر مشاهده می‌کنیم، وقتي، همه را جز خود مقصر ميدانيم، رعايت عدم پوشش مناسب فقط يكي از نمودهاي ده‌ها بی‌هنجاری ديگري است که در جامعه پدیدار می‌شود؛ نمودها و هنجارشکنی‌هایی كه به آن‌ها کمتر توجه می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه جامعه اسلامي، جامعه‌ای اخلاقي است بر مبناي حقوق و تكاليف فردي و اجتماعي، بیان کرد: انشالله متوليان امر فرهنگ با رويكرد ايجابي و نه رويكرد سلبي سعي در بسامان كردن اوضاع داشته باشند كه در اين راه پر چالش نقش رسانه‌ها بخصوص صداوسیما بسيار مهم است چراکه امام راحل فرموده‌اند كه صداوسیما دانشگاه انسان‌سازی است.


ارسال نظرات