خبرهای داغ:
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه مطرح کرد

انتخاب شهروند نمونه برای توسعه مناطق محروم در ارومیه

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: انتخاب شهروند نمونه برای توسعه مناطق محروم ارومیه یکی از برنامه‌های شورا است.
کد خبر: ۸۷۴۰۰۷۹
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، لطیفه مبین اظهار داشت: انتخاب شهروند نمونه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شورای اسلامی شهر ارومیه برای توسعه مناطق محروم و رفع مشکلات موجود در این نقاط از شهر است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست در شورای اسلامی شهر این کار را دنبال می‌کند، یادآوری کرد: آیتم‌ها و شاخص‌های مربوط به این موضوع تبیین و احصاء شده است و براساس فاکتورهای فوق شهروند نمونه انتخاب می‌شود.

این مسؤول اجرای طرح «شهروند نمونه» را در واقع یک نوع پل ارتباطی بین اعضای شورا، شهرداری و اقشار مختلف مردم دانست و ادامه داد: افرادی مورد اشاره برای انعکاس مشکلات و دغدغه‌های مردم به اعضای شورا اقدام می‌کنند.

عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه به وجود داشتن یک سری مشکلات، کمبودها و دغدغه‌ها در مناطق مختلف اشاره کرد و بیان داشت: با اجرای طرح مورد اشاره برای بررسی مشکلات فرهنگی، اجتماعی و ... قدم برداشته می‌شود.

* رسانه‌‌ها پل ارتباطی مردم و دست‌اندرکاران شوند

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه به دلیل محدودیت در قوانین امکان راه‌اندازی شورایار و شورای محله‌ای در ارومیه وجود ندارد، ادامه داد: بنابراین به جای آن طرح «شهروند نمونه» در مرکز استان اجرایی می‌شود.

این مسؤول به فعال بودن یک سری افراد در مساجد، مدارس، فرهنگسراها و محلات اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت نهفته در بین ریش‌سفیدان و معتمدان محلات درراستای رفع مشکلات در مناطق با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استفاده لازم را به عمل آورد.

عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه انتخاب شهروند نمونه در توسعه مناطق ‌کم‌برخوردار می‌تواند تاثیرگذار باشد، اضافه کرد: از این رهگذر برای رفع مشکلات و چالش‌های موجود همچنین رفع نارسایی‌های فعلی می‌توان گام برداشت.

مبین بررسی و شناخت کمبودها و نیازها و نارسایی‌‌های رفاهی و خدماتی و بهداشتی سطح شهر، ارائه راه‌کارها در راستای بهبود وضعیت خدمات، دعوت از افراد ذی‌صلاح برای بهبود اوضاع خدماتی در راستای جلب رضایت شهروندان، تاسیس، اصلاح و تشکیل واحدهای مورد نیاز زیر مجموعه خدمات شهری را وظایف این کمیسیون برشمرد.

وی نظارت بر عملکرد سازمان‌های زیرمجموعه خدمات شهری و اصلاح ساختار سازمانی، ایجاد زمینه برای جلب مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای ارائه خدمات در سطح شهر، تهیه و تصویب طرح‌های مختلف برای افزایش سطح خدمات‌رسانی از طریق به کارگیری آخرین دستاوردهای علمی و فنی و تکنولوژی‌های پیشرفته را وظایف دیگر این کمیسیون عنوان کرد.

این مسؤول تلاش برای بازدید و نظارت مستمر از پروژه‌ها و فعالیت‌ سازمان‌های زیرپوشش حوزه خدمات و مدیریت شهری، رایزنی و تعامل با نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط و مرتبط با امور خدمات شهری فضای سبز و زیست شهری را مسئولیت‌های دیگر کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه عنوان کرد.

مبین نام‌گذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: باید برای نهادینه‌سازی منویات ایشان در همه زمینه‌های خرد و کلان به صورت جدی قدم برداشت و بسترهای لازم را برای خدمت‌رسانی فراهم کرد.

ارسال نظرات