مسئول سازمان بسیج رسانه کشور:

وابستگی اقتصادی رسانه‌ها استقلال فکری آن ها را محدود کرده است

خبرگزاری بسیج: مسئول سازمان بسیج رسانه با اشاره به اینکه دشمن در صدد دور کردن مردم از تفکرات انقلابی است، تاکید کرد: کشور نیازمند یک انقلاب رسانه ای برای پیروز شدن در مقابل چنین فضایی است.
کد خبر: ۸۷۳۹۹۶۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مسعود بصیری گفت: بسیج رسانه  110 دفتر و 50 کانون، در شهرستان‌های سراسر کشور مشغول به فعالیت است؛ همچنین تعداد اعضای ما از 600 نفر در سال 83 هم‌اکنون به 8000 نفر رسیده و فقط در تهران 14 کانون در مدت دو سال ایجاد شده است.

بصیری با اشاره به انتشار ماهنامه سواد رسانه تصریح کرد: 8000 ساعت کلاس سواد رسانه‌ در تهران برگزار شده و با مرکز فضای مجازی ارتباط تنگانگی برقرار کردیم.

وی تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش به تببین کتاب سواد رسانه‌ای پرداختیم و در قم نیز 15 نفر از مدرسان سواد مجازی جذب آموزش و پرورش شده‌اند.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده کافی نیست گفت: ما 20 هزار خبرنگار در سطح کشور داریم که 8000 نفر آنها کارت دارند اما قطعاً افراد بسیاری قلبشان برای انقلاب می‌تپد و ثبت این تعداد نیازمند ساماندهی بیشتری دارد.

بصیری تصریح کرد: در حوزه بسیج اقدامات بسیاری نظیر اردوهای جهادی، حرکت سازندگی، کشفیات علمی انجام می‌شود که پوشش آن نیاز به همت رسانه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه کشور نیاز به انقلاب رسانه‌ای دارد، گفت: امروز ‌بزرگترین پیروزی‌‌های انقلاب با پیشقراولی و پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور خاطرنشان کرد: رسانه نقطه صفر عملیاتی است؛ در واقع دشمن تمام توان خود را به کار گرفته که مردم را از تفکر انقلابی دور کند و حوزه رسانه و فرهنگ باید پاسخ دهد.

وی با اشاره به ضرورت جذب، سازماندهی و انسجام بیشتر در بسیج رسانه گفت: ارتباط خود را با استادیاران بسیج رسانه باید افزایش دهیم چرا که در فقه رسانه مشکل جدی داریم.

بصیری تصریح کرد: به‌طور مثال اگر دروغی منتشر شود و فردا پاسخش درج شود اما افرادی پاسخ را در روز بعد نخوانند، اینکه در گناه شریک هستند یا خیر تعریفی در کشور ما ندارد و در واقع کپی از فرهنگ رسانه غرب در کشور ما ورود کرده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه نیاز به رسانه انقلابی جدی‌تر داریم گفت: ولنگاری در حوزه فرهنگ ایجاد شده و در رسانه نیز وارد شده و در واقع برخی رسانه‌ها اولویت‌های ما را تغییر دادند و به جای توجه به منافع ملی به درگیری‌های حزبی و جناحی درونی می‌پردازند‌.

وی افزود: وابستگی اقتصادی رسانه‌ها به نحله‌های فکری و احزاب باعث شده از استقلال فکری دور باشند که این مشکل باید درمان شود.

 

 

ارسال نظرات