خبرهای داغ:
مسؤول کارگروه عفاف و حجاب آذربایجان غربی تاکید کرد

لزوم تقویت شناخت جوانان از موضوع حجاب و عفاف

مسؤول کارگروه عفاف و حجاب آذربایجان غربی گفت: باید برای تقویت شناخت و فهم نسل جوان از موضوع حجاب و عفاف گام برداشت.
کد خبر: ۸۷۳۹۳۵۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، معصومه وجدانی در همایش فعالان حجاب و عفاف که با حضور بلگین یالچن پژوهشگر علوم قرآنی ترکیه‌ای و دبیرکل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام سید محسن دعایی در کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: باید برای تقویت شناخت و فهم جوانان از موضوع حجاب و عفاف در جامعه اسلامی گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه موضوع‌های عفاف و حیا میوه‌ای به نام حجاب را با خود برای اقشار مختلف زنان در جامعه اسلامی به ارمغان می‌آورد، ادامه داد: بنابراین باید برای تقویت شناخت و آگاهی عمومی نسبت به این مقوله اساسی قدم برداریم.

این مسؤول بر لزوم بررسی و تحقیق پیرامون وضعیت فرهنگی و اخلاقی در جوامع غربی تاکید و تصریح کرد: بررسی جامعه غربی به خوبی این نکته را آشکار می‌کند که با وجود سر دادن دفاع از حقوق زنان ولی به واسطه عدم رعایت عفاف و پاکدامنی در مناسبات اجتماعی ظلم‌های زیادی به آنها روا می‌کنند.

مدیرعامل موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه ضمن ابراز تاسف از این موضوع خاطرنشان کرد: این قبیل ظلم‌ها و جفاهای صورت گرفته در حق زن به عنوان یک انسان، به سهم خود هر کدام بیانگر نبود حیا و عفاف همچنین حجاب است.

*باید فلسفه حجاب را برای نسل جدید تبیین کرد

وی بر لزوم دستیابی به نوعی فهم فراگیر و گسترده درباره این مقوله آن هم در قالب فعالیت‌های منظم تاکید کرد و بیان داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد باید در این زمینه با عزم راسخ همت جدی و جهادی فعالیت کنند.

مسؤول کارگروه عفاف و حجاب آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه ضمن صرف کمترین هزینه می‌توان فرهنگ عمومی و اصیل را به افراد جامعه منتقل کرد، بیان داشت: از این رهگذر می‌توان نسل جدید و جوان جامعه را از گزند فرهنگی و خرده‌فرهنگ‌های مهاجم در امان نگه داشت.

وجدانی یکی از راه‌کارهای عمده و تاثیرگذار در این مسیر پر فراز و نشیب را تاکید داشتن بر حضور فعالان فرهنگی، پشتیبانی از حرکت‌های خودجوش مردمی در مقوله حجاب و عفاف دانست و گفت: در این ارتباط باید یک حرکت جهادی شکل گیرد.

مدیرعامل موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه فعالیت‌ فرهنگی برخاسته از بین مردم و تشکیل‌های خودجوش جوانان را در این زمینه تاثیرگذار دانست و یادآوری کرد: همچنین باید رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد.

*مردم ما در عرصه جنگ نرم باید پررنگ حاضر شوند

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب، خاطرنشان کرد: مردم ما تجربه دفاع از کیان ملی را دارند که باید در شرایط کنونی نیز برای دفاع حضور پیدا کنند.

مسؤول کارگروه عفاف و حجاب آذربایجان غربی با اظهار اینکه در سال‌های ایستادگی مقابل رژیم متجاوز و متخاصم به واسطه ورود یافتن نیروهای مردمی به عرصه نبرد دشمن غافلگیر شد، گفت: در برهه جنگ نرم نیز باید از ظرفیت مردم استفاده کنیم.

مدیرعامل موسسه علوم قرآنی یاسین با اشاره به اینکه در این زمینه به سهم خود در حد مقدورات وارد عرصه فعالیت شده‌ایم، یادآوری کرد: برگزاری جلسات و تبیین برنامه‌های آموزشی برای تحکیم بنیاد خانواده، فرزندآوری، تبیین آسیب‌های طلاق، ازدواج آسان و برگزاری مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم گوشه‌‌ای از فعالیت‌های این سازمان است.

ارسال نظرات