تشریح ویژگی های مدیریت علوی توسط مسئول دفتر نمایندگی فقیه ناحیه ماهنشان (استان زنجان) :

توصیه های امام علی(ع) به مالک اشتر یک الگوی مدیریتی ناب است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت ماهنشان(استان زنجان) ضمن تشریح ویژگی های مدیریتی امام علی (ع) گفت: اسـاس حـکـومـت امـام عـلی(ع) خدامحوری بود و بـا حکومت، احکام خدا را اجرا می کرد.
کد خبر: ۸۷۳۸۹۶۳
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
به گزارش سرویس بسیج مساجد ومحلات خبرگزاری بسیج، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ماهنشان (استان زنجان) حجت الاسلام پناهی در خصوص ویژگی های زمامداری امام علی (ع) گفت : شایسته است همه دولتمردان نامه امام علی (ع) به مالک اشتر را در راستای حکومت داری مطالعه کنند، امام على (ع) در قالب نامه اى به مالک اشتر، خطاب به همه دولت مردان اسلامى درباره تکبر و غرور ریاست چنین هشدار مى دهد، اگر با مقام و قدرتى که دارى، دچار تکبر و یاخود بزرگ بینى شدى، به بزرگى حکومت پروردگار که برتر از توست بنگر که تو را از آن سرکشى نجات مى دهد و تندروى تو را فرو مى نشاند و عقل و اندیشه ات را به جایگاه اصلى بازمى گرداند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماهنشان با بیان ویژگی های حکومت امام علی(ع) تصریح کرد:اسـاس حـکـومـت امـام عـلی(ع) خدامحوری بود، در گفتار، رفتار و کـردارش به خدا می اندیشید و حکومت را وسیله می پنداشت نه هدف. او بـا حکومت، احکام خدا را اجرا می کرد.

حجت الاسلام پناهی بابیان اینکه در جامعه ای که ما هستیم گاها مردم از بی عدالتی ها سخن می گویند، اظهارکرد:از جمله ویژگی های بارز حکومت امام علی(ع)، عدالت طلبی او است، کـه زبـان زد عـام وخاص است و همگان حتی مخالفین او به آن اعـتـراف دارنـد. امـام در اجـرای عدالت هرگزمصلحت اندیشی نمی کـرد.

وی با اشاره به کم توجهی رعایت مردم داری در بعضی از ارگانها توسط دولتمردان، افزود: حکومت امام علی(ع) با مردم رفتاری نیک داشت. آن حضرت هرگز طاقت شـنیدن اخبار ناگوار بدرفتاری با مردم را نداشت،زیرا او معتقد بـود هـمـان طوری که حکومت بر مردم حقی دارد مردم نیز بر حکومت حـقـی دارنـد. وقـتی خبر برخورد نادرست استان داران و یا فرمان داران بـا مـردم را مـی شـنید،سخت خشمگین می شد و با آنان تند بـرخـورد می کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ماهنشان با بیان اینکه بعضی از مسئولین احساس وظیفه و وفای به عهد و پیمان ندارند، گفت: امـام علی(ع) ضمن نامه ای به مالک اشتر بر وفای به عهدو پیمان تـاکـید فرمود و این امر را از ویژگی های حکومت خود قرار داد و هـمـواره به کارگزاران بر وفای به عهد سفارش ویژه می کرد و حتی بـر وفای به عهد و پیمان در برابردشمن نیز تاکید بسیاری داشت: اگـر بـیـن خـود و دشمنت پیمان بستی یا عهد کردی که بهاو پناه دهـی، جـامـه وفـا را بر عهد خود بپوشان و تعهدات خود را محترم بشمار.

حجت الاسلام پناهی بابیان اینکه از جـمـلـه ویـژگـی هـای حکومت امام علی(ع)، اصلاح اموراست، اظهارکرد: وی هـنگامی به حکومت رسید که جامعه از مسیر اصلی فاصله گرفته و از تـوحـیـد دور شـده بود، دورانی که احادیث جدیدی به زبان پیامبر وارد دیـن شـده بود و احکام اسلام ناب محمدی کم تربیان می شد و بـه بعضی از احکام عمل می شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ماهنشان خاطر نشان ساخت: دولتمردان و مسئولین با یک تلنگری و نگاهی عمیق به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر توجه کنند که در کجای کار قرار گرفتند و به کدام یک از این سفارشات جامه عمل پوشانده و کدام یک از این موارد رعایت نشده است.

انتهای پیام/گ

 

ارسال نظرات