خبرهای داغ:

پلمپ 5 واحد قلیان سرا در بوکان

5 واحد قلیان سرا در بوکان توسط واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت بوکان و ادارات ذیربط پلمپ شد.
کد خبر: ۸۷۳۸۵۰۸
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، رحیم ایزدمهر کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت بوکان گفت: با عنایت به هماهنگی قبلی با اداره نظارت بر اماکن عمومی و اتاق اصناف اکیپی متشکل از نمایندگان اداره نظارت بر اماکن عمومی، اتاق اصناف، مرکز بهداشت نسبت به پلمپ 5 واحد فروش وعرضه قلیان در سطح شهر بوکان اقدام شد.

این کارشناس در مورد مضرات قلیان می گوید: مصرف قلیان آشکارا نشان داده است که تاثیرات مضری بر دو عضو حیاتی بدن به نام ریه‌ها و قلب دارد. سرطان ریه، سرطان مری، بیماری انسدادی ریوی مزمن، آمفیزم، پایین بودن وزن هنگام تولد نوزاد، افزایش حملات آسم و ذات‌الریه برخی از خطرات مربوط به کشیدن قلیان هستند.

وی افزود: میزان و عمق دَم در حرکت دادن آب قلیان بسیار مهم است و قلیان با وجود اینکه کمتر مصرف می ‌شود، اما حجم دودی که از طریق آن وارد بدن می‌ شود، 10 تا 20 برابر دود ناشی از مصرف سیگار است.

ایزد مهر ادامه داد: متأسفانه به اکثر تنباکو‌هایی که در سال های اخیر به بازار آمده اسانس‌هایی اضافه می‌ شود که این اسانس ها علاوه بر تحریک دستگاه تنفس موجب حساسیت و آلرژی می‌ گردد، بنابراین علاوه بر بیماری‌های ذکر شده، رینیت آلرژیک و سرفه‌های مزمن همراه با خلط را برای فرد به همراه دارد.

وی در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری مراجع قضایی خصوصاً دادستان ، فرماندهی انتظامی و مداخله و اقدام فوری اداره نظارت بر اماکن عمومی و اتاق اصناف ، از همه همشهریان خواست که در صورت مشاهده فعالیت قیلان سراها مراتب را از طریق شماره تلفن 46234066 ( ستاد فوریت سلامت محیط مرکز بهداشت بوکان) اعلام نمایند.

ارسال نظرات