عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفت و گو با «بسیج»:

اگر برجام دستاورد داشت، نیاز به بوق و کرنا نبود

سید سعید نجیبی گفت: اینکه رئیس جمهور بعد از گذشت یک سال از برجام و دستاورد "تقریبا هیچ" آن،، هنوز هم از برجام می‎گوید نشان از دست خالی دولت در بیان دستاوردهای مهم دارد.
کد خبر: ۸۷۳۷۴۰۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
سید سعید نجیبی عضو شورای مرکزی جنبش عدالنخواه دانشجویی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه اگر دولت کاری جز برجام نکرده بود، برای دستاورد سه ساله کافی بود عنوان کرد: اینکه رئیس جمهور  بعد از گذشت یک سال از برجام و دستاورد "تقریبا هیچ" آن، البته به اذعان برخی از مدیران دولت، هنوز هم از برجام می‎گوید نشان از دست خالی دولت در بیان دستاوردهای مهم دارد.

نجیبی در ادامه مطرح کرد: دولت در سه سال گذشته تمامی فعایت‎های خود را بر روی توافق هسته‎ای و برجام متمرکز کرده و امروز که می‎بیند بعد از گذشت سه سال و به دست آمدن برجام وضعیت بهتر نشده، رو به بازگویی دست آوردهای خود ساخته برجام آورده است؛ به قول مثل معروف "چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است"؛ اگر امروز برجام دست آورد قابل لمسی داشت نیاز به این همه تبلیغات و در بوق و کرنا کردن نداشت که برجام فلان دستاورد را داشته است.

وی  بیان داشت: در این یکسال بعد از برجام دستاورد خیل عظیم سفرهای هیئت‎های خارجی برای کشور چه بوده ؟ چه قراردادهایی منعقد شده؟ چه میزان سرمایه گذاری انجام شده؟ اگر برجام گشایش‎های زیادی داشت چرا باید رو به قراردادهای نفتی پر حرف و حدیث IPC  آورد و آن هم با بهانه جذاب تر کردن موقعیت سرمایه گذاری برای طرف‎های خارجی؟ درست است که تعاملات بین المللی ما بعد از برجام زیاد شد ولی از این تعاملات چه سودی به کشور رسید؟ در پاسخ به این سوال باید گفت تقریبا هیچ!!

عضو شورای مرکزی جنبش عدالنخواه دانشجویی در ادامه اظهار داشت: در این سه سال اگر اندکی به معیشت مردم، توان داخلی، ظرفیت‎ها ، تولید داخلی، اقتصاد مقاومتی و راهبردها توجه می‎شد، دیگر نیازی به گفتن دستاوردهای خود ساخته برجام نبود.

نجیبی با تاکید بر اینکه امروز برجام برای ما افتخار ندارد تصریح کرد: برجام در صورتی افتخار بود که باری از بارهای کشور را برمی‌داشت، تحریم‌های اصلی را لغو می‌کرد و اندکی در زندگی مردم تاثیر می‌گذاشت و برای آنها قابل لمس بود، ولی الان این گونه نیست؛ امروز با توجه به عدم لغو تحریم‌ها و بدعهدی های طرف مقابل گفتن از برجام و فتح الفتوح خواندن آن خنده دار است، لغو نشدن تحریم‌ها افتخار نیست.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالنخواه دانشجویی با بیان اینکه به دوستان دولتی توصیه می‎کنم تا اندکی از خوش بینی خود به غربی‎ها بکاهند و به توان و ظرفیت داخلی ایمان داشته باشند یادآور شد: امروز نه چرخ سانتریفیوژ می‌چرخد و نه چرخ زندگی مردم؛ امروز دغدغه مردم برجام نیست، دغدغه آنها کنسرت هم نیست، بلکه دغدغه امروز مردم بحث اقتصاد و معیشت و بیکاری است که از جانب دولت، به این  مباحث کمتر توجه شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار