عضو فراکسیون ورزش مجلس در گفتگو با«بسیج»:

وزارت ورزش اعتبارات مناسب به همه ورزش ها اختصاص دهد

سعیدی گفت: متأسفانه به دادن اعتبارات و هزینه هایی که در رابطه با ورزش های دیگر که جوانان در آن زمینه ها مستعد هستند اهمیتی داده نمی شود.
کد خبر: ۸۷۳۶۴۷۹
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

محمد اسماعیل سعیدی عضو فراکسیون ورزش و نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به ضعف کاروان اعزامی المپیک 2016 و کسب مدال های کمتر با وجود تعداد بالای ورزشکاران کشورمان در این دوره اظهار داشت: ما ظرفیت های بسیار عظیمی داریم، اینکه برخی از تئوریسین ها بر استفاده از ظرفیت عمومی جامعه و مردم تأکید می کنند یک واقعیت است.

این نماینده مجلس گفت: علت اینکه ورزش ما به این نقطه رسیده دلایل متعددی دارد سال گذشته توسط کمسیون اصل 90 گزارشاتی داده شد این همه هزینه را به فوتبال اختصاص می دهیم و هیچ نتیجه نمی گیریم.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان به عنوان یک سیاستگزار باید این قضیه را برای همیشه حل کند؛ متأسفانه به دادن اعتبارات و هزینه هایی که در رابطه با ورزش های دیگر که جوانان در آن زمینه ها مستعد هستند و در گذشته هم ثابت کرده اند که در عرصه های مختلف و نهاد ها بین المللی بسیار موفق عمل کردند و نتیجه گرفتند اهمیتی داده نمی شود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس خاطر نشان کرد: وزارت ورزش باید وارد میدان عمل شود در غیر این صورت مشکلات همچنان ادامه خواهد یافت، در حال حاضر بسیاری از رشته ها که در دوره های قبلی المپیک مقام های خوبی را می آوردند از یاد رفته اند و یا حداکثر تلاششان در داخل کشور و یا بازی های آسیایی است اما در المپیک نمی توانیم مقام بیاوریم.

سعیدی تصریح کرد: چرا پارا المپیک موفق تر است؟ جالب است تیم های اعزامی پارا المپیک مقام های بیشتری می آورند اگر حد ورزش ما این است پس چرا معلولان و استثنایی ها و کسانی که مشکل دارند برای ما خوب مقام و افتخار می آورند؟ اما ورزشکارانی که سالمند مدال های کمتری می آورند؟ پس مشکلاتی وجود دارد وزارت ورزش و جوانان باید دلیل این مسائل را بررسی کرده و و برای آن برنامه یزی کند چه اتفاقی افتاده که ما به اینجا رسیدیم.

عضو کارگروه فرهنگی و اجتماعی ورزش در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم سوال مجلس از وزیر ورزش درباره نتایج ضعیف حاصل شده در المپیک با وجود هزینه های بسیار بالا گفت: ما پرونده ورزشی را در کمیسیون اصل 90 بررسی می کنیم و وقتی به یک جمع بندی در این خصوص برسیم نتیجه را اعلام خواهیم کرد.


ارسال نظرات