شورجه:

نمایش بازسازی واقعه غدیرخم باید در طول سال برگزار شود

این کارگردان سینما و تلویزیون گفت: بازآفرینی و نمایش بازسازی واقعه غدیرخم به صورت میدانی، کاری جذاب و نمایشی مردمی است و این حرکت باید در سایر مناسبت های سال هم گسترش پیدا کند و فقط به برگزاری در روز عیدغدیرخم منتهی نشود.
کد خبر: ۸۷۳۶۴۰۸
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،جواد شورجه نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به برگزاری نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در سراسر کشور گفت: اینکه همزمان با فرارسیدن عیدغدیرخم، نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در برخی شهرهای کشور برگزار می شود، یک حرکت خوبی است و بازسای این واقعه در قالب نمایش می توانند تاثیرات زیادی بر روی مخاطبین داشته باشد و می توان گفت که گسترش این نمایش در همه شهرهای ایران می تواند به عنوان یک نقطه عطف تاریخی محسوب شود.
وی ادامه داد:بازآفرینی و نمایش بازسازی واقعه غدیرخم به صورت میدانی، کاری جذاب و نمایشی مردمی است و این حرکت باید در سایر مناسبت های سال هم گسترش پیدا کند و فقط به برگزاری در روز عیدغدیرخم منتهی نشود.
شورجه با بیان اینکه بازسای نمایش واقعه غدیرخم یک حرکت تحول آفرین در حوزه فرهنگی و دینی کشور است، ابراز داشت: اوایل انقلاب نمایش های این چنینی و با مضمون حماسه آفرینی های مجاهدان انقلاب اسلامی در نقطه هایی از شهر و کشور اجرا می شد که خیلی تاثیرگذار بود و به اعتقاد بنده، این حرکت می تواند حرکتی ماندگار باشد.
کارگردان فیلم سینمایی "عبور از خط سرخ” در ادامه تاکید کرد: اگر بتوانیم سایر مسائل و موضوعات روز جهان را در قالب نمایش های این چنینی به نماش بگذاریم، قطعا تاثرگذار خواهد بود؛ مسائلی همچون تروریسم، داعش و مسائل دیگری که جهان اسلام را تهدید می کند و باید برای مردم جهان بازگو شود.
وی تاکید کرد: حدیث غدیر از احادیثی است که تواتر آن را بزرگان و دانشمندان علم رجال و اهل سنت تأیید کرده‌اند، لذا نمی‌توان در اصل صدور آن تردید کرد.
شورجه  با اشاره به این‌که شیعیان بر این عقیده‌اند که رسول خدا (ص) مأمور بود تا ولایت امیر مؤمنان علی(ع) را به تمامی مسلمانان ابلاغ کند، عنوان کرد: حضرت رسول(ص) بنا بر وظیفه‌ای که داشت با بلیغ‌ترین و صریح‌ترین کلمات، این وظیفه خطیر را به انجام رساند.
این کارگردان با بیان اینکه هنرمندان در جامعه برای تبیین برنامه‌های گوناگون فرهنگی نقش مهمی دارند چراکه انتقال آموزه‌ها از طریق هنر رساتر است، افزود:واقعه غدیر تکمیل کننده دین مبین اسلام است و بازسازی این روز مهم و سرنوشت مسلمانان، اثرات قابل توجهی در تبیین فرهنگ غدیر و هدایت مردم دارد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم روز به روز شاهد ساخت فیلم و سریال های دیدنی و جذاب با مضمون های دینی همچون غدیر خم باشیم، چرا که این واقعه برای جهان اسلام و به ویژه شیعیان از اهمیت بالایی برخوردار است.
ارسال نظرات