مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

بیش از هزار روستای کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در سقز گفت: یک‌هزار و 503 روستا از یک‌هزار و 703 روستای استان قابلیت گازرسانی را دارند که در حال حاضر، یک‌هزار و 36 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۸۷۳۶۳۸۱
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سیدامیر رضوی امروز در آیین افتتاح پروژه گازرسانی به 6 روستای«جنیان، ماهیدر علیا، تمبر بیگ، اینچکه و شمسه» در روستای «نورآباد» اظهار کرد: گازرسانی به 8 روستای سقز هم در دست اجراست و کار گازرسانی به 9 روستا دیگر هم در مرحله مناقصه است و گازرسانی به 83 روستای دیگر این شهرستان هم جزو برنامه‌های شرکت گاز استان قرار دارد.

وی اضافه کرد: برای گازرسانی به 6 روستای سقز، 21 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که 540 خانوار با 2 هزار و 700 نفر جمعیت از آن بهره‌مند می‌شوند.

رضوی وعده داد ظرف یک ماه آینده عملیات گازرسانی به روستاهای «جوشن، خرمتا، دره آبی، سر سیف، سماقلو، قشلاق پل، عرب لنگ، کس‌نزان و گوره قلعه» شروع و 27 روستای دهستان میرده برای گارزسانی به مناقصه گذاشته شود.

وی همچنین اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تا پایان سال 98 تمام روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان سقز و 20 روستای شهرستان بانه هم تا 2 سال دیگر از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی عنوان کرد: عملیات گازرسانی به 55 روستای کردستان در حال اجراست و برنامه گازرسانی به 71 روستا هم در مرحله مناقصه و برنامه گازرسانی به 304 روستا هم در مرحله طراحی است.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: یک‌هزار و 503 روستا از یک‌هزار و 703 روستای استان قابلیت گازرسانی را دارند که در حال حاضر، یک‌هزار و 36 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

رضوی با بیان اینکه،در استان کردستان، 126 هزار خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردارند گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز در روستاهای کردستان 75 درصد و در شهرهای استان 99 درصد است.

وی عنوان کرد: برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان، در آینده نزدیک در شهرهای بویین بانه و صاحب سقز، نمایندگی شرکت گاز راه اندازی می شود.

ارسال نظرات