جزئیات حذف بند الف ماده 4 لایحه برنامه ششم توسعه

مخالفت مجلس با دولتی کردن شهرداری ها

بند الف ماده 4 برنامه ششم توسعه که توسط دولت در لایحه گنجانده شده بود، با مخالفت اعضائ کمیسیون شوراها از جریان بررسی حذف شد وبعید است در کمیسیون تلفیق دوباره بازگشت به محذوف صورت گیرد.
کد خبر: ۸۷۳۶۳۲۴
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
 به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد جواد کولیوند رییس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند الف ماده چهار  لایحه برنامه ششم توسعه گفت: این بند از ماده واحده با رای اکثریت اعضا در کمیسیون شوراها حذف شده است وبعید به نظر می رسد دوباره در کمیسیون تلفیق مطرح شود .

 وی افزود:در لایحه پیششنهادی دولت بخشی از عوارض که باید در اختیار شهرداری ها باشد به خزانه دولت فرستاده و برداشت آن را منوط به موافقت شورای برنامه در استانها می کرد که با مخالفت نمایندگان مجلس در کمیسیون حذف شد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در خوشبینانه ترین حالت دولت با هدف افزایش انضباط مالی این ماده واحده را در لایحه برنامه ششم دولت گنجانده است اما در مجموع مجلس با قوانینی که نهادهای غیر دولتی را تحت حاکمیت دوباره دولت قرار می دهد مخالف است. 

رییس کمیسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره بدیهی های دولت به شهرداری  گفت: حجم بدهی های دولت به شهرداری روند صعودی دارد اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور وکاهش قیمت نفت این کمیسیون دلیل عدم پرداخت یارانه مترو وبلیط را موجه ارزیابی کرد. 

منبع: شهر فردا
ارسال نظرات