عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

خلأ معنویات در مدارس عامل اعتیاد دانش‎آموزان

عبادی گفت: مدارسی که خلأ معنویت و گرسنگی معنوی نداشته باشند دانش اموزان کمتر سراغ مواد مخدر می روند.
کد خبر: ۸۷۳۵۷۳۶
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

سیدمحمد باقر عبادی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به علل گرایش دانش آموزان و دانشجویان به سمت مواد مخدر گفت: نوع تربیتی که در خانواده وجود دارد بسیار تأثیر دارد و تنش های خانواده در گرایش دانش آموزان به سمت مواد مخدر بسیار نقش دارد.از طرفی اگر فضاهای مدرسه مناسب باشد افراد کمتر به سمت این افیون ها کشید می شوند.

وی افزود: البته در خانواده و هم در مدرسه فضای دینی قوی باشد از اینکه افراد به سمت سیگار و یا مواد مخدر بروند؛ جلوگیری می کند.لذا فضای معنوی و دینی در جلوگیری از میل جوانان به سمت مخدر بسیار مؤثر است و مدارسی  که خلأ معنویت و گرسنگی معنوی نداشته باشند دانش اموزان کمتر سراغ این موارد می روند.

عبادی تصریح کرد: در بحث سیگار برخی از دانش آموزان از کشورهای خارجی الگوگیری می گیرند و از طرفی 80 درصد سیگاری ها به مواد مخدر گرایش پیدا می کنند که آمار نگران کننده ای است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش فضای دینی در مدارس ایجاد کند متأسفانه برخی از مدارس از این فضاها به دور اند و باید با برنامه ریزی به مسأله تربیت و فرهنگ همچون مسأیل علمی بیشتر توجه شود.


ارسال نظرات