مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماهنشان:

مدارس ماهنشان با اجرای پروژه مهر آماده آغاز سال تحصیلی است

مدارس ماهنشان با اجرای پروژه مهر آماده آغاز سال تحصیلی و محیطی بانشاط برای آینده سازان ایران اسلامی فراهم کرده است.
کد خبر: ۸۷۳۵۶۶۳
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماهنشان گفت: مدارس ماهنشان با اجرای پروژه مهر آماده آغاز سال تحصیلی و محیطی بانشاط برای آینده سازان ایران اسلامی فراهم کرده است.

نادر محمد حیدری افزود: فعالیت های آماده سازی مدارس در شهرستان ماهنشان در قالب پروژه مهر تعریف شده و برای آغاز سال تحصیلی اقدامات عمرانی و تکمیل تجهیزات را در برنامه ها داشته است.

وی اظهار داشت: پکیچ گذاری برای یازده مدرسه با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیون تومان در روستاهای سهند علیا و سهند سفلی، آلمالو، امیر آباد، قاضی کندی، قره داش، تازه کند، اورجک، خیرآباد و ارزه خوران انجام شده است.

مدیر اموزش و پرورش شهرستان ماهنشان با بیان اینکه سال تحصیلی را با قوت تمام آغاز خواهیم کرد، گفت: تعمیر و مقاوم سازی مدرسه ابتدایی روستای میراخور با اعتباری بالغ بر یکصد میلیون تومان و تسطیح و آماده سازی فضا، محوطه و زمین ورزشی و قول مساعد آسفالت ریزی مدارس ابتدایی در روستای مادآباد و تازه کند فخریلو با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

حیدری اظهارکرد: ساماندهی و فروش اموال مازاد با کسب مجوز از استان زنجان، تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز مدارس جهت توزیع بین آموزشگاههای شهرستان از قبیل میز و نیمکت و کامپیوتر و وسایل مورد نیاز مدارس تهیه و توزیع خواهد شد.

وی افزود: طرح هجرت ۳ با همکارزی بسیج دانش اموزی و سپاه ناحیه ماهنشان در مدارس شهرستان برای نظافت، مرمت، زیبا سازی، و آماده سازی مدارس در طول تابستان برگزارشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماهنشان با بیان اینکه هماهنگی های لازم با مدیران جهت آماده سازی فیزیکی مدارس جهت شروع سال تحصیلی ۹۵ -۹۶انجام شده گفت: آموزش و پرورش شهرستان ماهنشان و دانش آموزان در ثبت نام، تهیه کتب دوره های ابتدایی و پیش دانشگاهی هیچ مشکلی نداشته و آموزش و پرورش آماده توزیع کتب دانش اموزان است.

حیدری اظهارکرد: برای نوسازی مدارس از محل اعتبارات کمیته تملک و دارایی نزدیک ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ماهنشان بود که از آن ۵۰ میلیون تومان برای روستای خلج و ۱۰۰ میلیون تومان برای روستای ایلی بلاغ و برای ساخت و تعمیرات و نگه داری فضا، امکانات، تجهیزات هم نزدیک ۵۰ میلیون تومان تأمین شده است .

وی با اشاره به ازدواج زود هنگام دختران در شهرستان ماهنشان اشاره کرد و افزود: متأسفانه دختران به دلیل ازدواج های زود هنگام و نداشتن علاقه به تحصیل تحت پوشش تحصیلی قرار نگرفته و با این روند آمار بی سوادی و کم سوادی در شهرستان ماهنشان رو به پایین خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماهنشان گفت: تمام مدارس روستاهای شهرستان ماهنشان به غیر از پری تا سطح راهنمایی مختلط بوده و تعداد کم دانش آموزان در برخی از روستا ها باعث شده دانش آموزان روستاها را در یک مدرسه روستا ادغام کنیم.

حیدری خاطرنشان کرد: دانش آموزان دختر در رشته های کاردانش و نظری در مدرسه کوثر ادغام هستند.

ارسال نظرات