خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی:

لزوم بسترسازی برای حضور روحانیون آذربایجان غربی در مناطق مرزنشین

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: روحانیون آذربایجان غربی در مناظق مرزنشین بیشتر حضور پیدا کنند.
کد خبر: ۸۷۳۴۸۰۱
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، عابدین خرم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: حضور روحانیان در مناطق مرزی این استان یک امر لازم و ضروری به شمار می‌‌رود، که باید در این سمت و سو گام‌های بلندی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه از نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهدای استان درخواست داریم برای حضور روحانیان در مناطق مرزی بسترهای لازم فراهم شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حضور و پراکندگی رزمندگان در مناطق مختلف مرزی را شاهد هستیم، حضور مربیان تربیتی و عقیدتی همچنین روحانیان در این نقاط لازم است که باید به این موضوع توجه ویژه شود.

خرم فعالیت حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی و علمای قم در این استان را مورد اشاره قرار داد و ضمن تقدیر از آنها، تصریح کرد: همچنان نیازمند این هستیم که علما در کنار رزمندگان حضور موثری داشته باشند و برای تقویت روحیه جهادی آنها اهتمام کنند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی بر لزوم تلاش برای تقویت روحیه دینی و ارتقای دانش فقهی رزمندگان همچنین بسیجیان توسط علما تاکید کرد و بیان داشت: گام برداشتن در این زمینه به معنای واقعی کلمه یک نیاز اصلی و اساسی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه امروز با مساعدت سپاه و قرارگاه حمزه ارومیه همچنین به واسطه فراهم کردن زیرساخت‌های موردنیاز در همه شهرها حوزه علمیه وجود دارد، اضافه کرد: ولی با این همه در میان رزمندگان نیاز به وجود روحانی احساس می‌شود بنابراین باید در این زمینه اقدام لازم همچنان انجام گیرد.

خرم احداث حوزه علمیه، استادسرا و خانه عالم را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: با مشارکت نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای استان نسبت به مستقر کردن روحانی در این خانه‌های عالم اقدام خواهد شد.

وی برگزاری مراسم تکریم و معارفه مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای استان را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: باید در راستای نهادینه‌سازی جهاد فکری و تبلیغی بین اقشار مختلف مردم با همراهی همه نهادها گام برداشت.

خرم ضمن اشاره به اینکه همان طور که مقام معظم رهبری هشدار داده‌اند در آماج تهاجم و حملات فرهنگی دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته‌ایم، ادامه داد: بنابراین باید به واسطه جلب حمایت و هدایت روحانیون برای بی‌اثر کردن این تهدیدها گام‌های بلندی برداشت.

ارسال نظرات