خبرهای داغ:
عضو هیئت رئیسه مجلس:

۵ ماه از سال گذشته اما هنوز پولی برای عمران کشور پرداخت نشده است/تمام درآمد کشور صرف کارهای جاری می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در حالی که ۵ ماه از سال گذشته است اما هنوز پولی برای عمران در کشور پرداخت نشده است و متاسفانه تمام درآمد کشور صرف کارهای جاری می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۴۲۱۷
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمد قسیم عثمانی در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور معاون آبفای وزارت نیرو برگزار شد با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: در هفته دولت باید از تلاش‌های دولت تقدیر شود تا جامعه بدانند که دولت برای افزایش رفاه و رفع دغدغه‌های مردم در زمینه‌های مختلف و جلب رضایت مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی بیان کرد: دولت یازدهم در بدترین شرایط ممکن سکان مدیریت کشور را به‌دست گرفت و با میراث بدی مانند تورم 40 درصدی مواجه بود اما با جدیت و حقانیت بخشی از مشکلات عمده کشور را برطرف کرد و اکنون شرایط کشور هم تغییر داده شده است.

عثمانی گفت: در شهرستان بوکان هم خدمات بسیاری صورت گرفته است که سپاسگذار دولتمردان و خادمان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و انتظار میرود که این خدمت‌رسانی شدت بیشتری بگیرد.

نماینده مردم بوکان در مجلس با بیان این که کمبودها هم باید در نظر گرفته و به آنها توجه شود، تصریح کرد: نارضایتی مردم از کمبودها نیست و مردم بیشتر از مسئولان کمبودهای کشور را حس کرده و درک می‌کنند و می‌دانند کشور با بحرانی مواجه است که در اثر تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه منابع کشور ایجاد شده است.

وی گفت: در حالی که 5 ماه از سال گذشته است اما هنوز پولی برای عمران در کشور پرداخت نشده است، تمام درآمد کشور صرف کارهای جاری کشور می‌شود و مردم این امر را درک کرده‌اند و با آن مشکل ندارند.

عثمانی با اشاره به تبعیض و بی‌عدالتی موجود در آذربایجان غربی اظهار داشت: مردم جایی نمی‌توانند با مشکلات کنار بیایند که تبعیض و بی‌عدالتی وجود دارد و این در استان ما موج می‌زند و چهار شهر جنوب استان میاندوآب، بوکان، شاهیندژ و تکاب به شدت مورد بی‌مهری مسئولان استانی قرار می‌گیرند و شاید یکی از دلایل آن مسافت و یا فاصله با مرکز استان باشد که برای آنها سخت و یا زحمت باشد که به جنوب استان سفر کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: اگر این چهار شهرستان با دیگر شهرهای استان مقایسه شود انگار که در دو استان متفاوت هستیم و این بی‌مهری سبب آزار مردم می‌شود و این امر را مردم به طور عینی لمس می‌کنند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی که متعلق به تمام مردم است و به همه به صورت برابر نگاه می‌کند و نگاهی عادلانه و متعالی و متوازن دارد اما متأسفانه مسئولان استانی در بعضی موارد برخلاف نگاه نظام در مقابل این نگاه متعالی نظام ایستاده‌اند و نگاه نابرابری دارند که سبب نارضایتی در بین مردم شده است.

عثمانی گفت: عدم تسریع برای حل مشکلات در جنوب استان نشان دهنده نگاه نقطه‌ای و بخشی مسئولان استانی به شهرهای جنوب استان است و نگاه جامعی ندارند و مدیر استان نیستند بلکه مدیر بخشی از استان هستند که علاقه‌مند به آن بخش هستند که این امر به نظام و کشور لطمه می‌زند و به نظر من آنها در مقابل مردم قرار نگرفته‌اند بلکه در مقابل نگاه متعالی نظام قرار گرفته‌اند و نمی‌توانند آرمان‌های نظام و انقلاب را به درستی عملیاتی کنند.

نماینده مردم بوکان در مجلس با اشاره به مشکلات آبفای شهرستان و بوی بد و نامطبوع تصفیه خانه اظهار داشت: پوشش فاضلاب 92 درصدی قابل قبول است ولی باید قبول کنیم که بیش از 50 درصد شبکه نیاز به بازسازی دارد و این نشان از کار نکردن مدیران استان در این حوزه است و گرنه چطور در شهرستان‌های دیگر با همین سیستم این مشکل وجود ندارد.

عثمانی تصریح کرد: باید هر چه سریعتر این طرح به مشاور واگذار شود تا مشکل آن برطرف شود و بیش از این سبب آزار مردم منطقه علی آباد که تصفیه خانه در آنجا واقع شده است، نشود و مانند مشکل فاضلاب خیابان پیام امیرآباد 9 سال به طول نینجامد که هنوز هم برطرف نشده است.

سد سیمینه با 37 میلیارد تومان سرمایه گذاری متوقف شده است

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تعطیلی سد سیمینه اظهار داشت: سد سیمینه به واسطه دریاچه ارومیه بعد از 37 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری متوقف شده که به هیچ عنوان مورد قبول نیست در حالی که می‌توان سد را احداث کرد و آب آن را مستقیم به دریاچه ارومیه سرازیر کرد.

عثمانی با اشاره به سد شهید کاظمی هم بیان کرد: آب این سد برای بوکان است اما استفاده آن توسط استان آذربایجان شرقی صورت می‌گیرد و مردم شهرستان‌های بوکان و میاندوآب به اندازه آنها مصرف نمی‌کنند و نیز مردم دشت فیض‌اله بیگی این آب را می‌بینند و صدای آن را می‌شنوند اما در شهر دیگر و استانی دیگر مصرف می‌شود و با این کم توجهی‌ها و بی‌عدالتی‌ها نمی‌توان مردم را توجیه کرد.

عثمانی در این رابطه افزود: باید نگاه‌های توسعه یافته نظام را در مورد دیگر مناطق مردم کشور به کار گرفت تا مردم احساس نارضایتی و تبعیض نکنند.

وی با بیان این‌که از سد شهید کاظمی طبق قرارداد می‌بایست یک خط انتقال آب که 800 لیتر در ثانیه بود به شکل BOT به شهرستان انتقال داده شود، تصریح کرد: مشکل پیمانکار و طرف سرمایه‌گذار فقط تأمین منابع مالی از صنوق توسعه ملی و بانک اسلامی است که تسهیلات لازم به آنها داده نشده است.

نماینده مردم بوکان در مجلس گفت: انتظار می‌رود که با حمایت‌های وزیر نیرو و شما مشکل مالی سرمایه‌گذار هم برطرف شود تا انجام طرح را ادامه دهد چون 28 درصد کار انجام شده و برای سرمایه و برای سرمایه‌گذار هم توجیه‌پذیر و معقول نیست که انجام طرح را نیمه کاره رها کند.

عثمانی با اشاره به پیشرفت 90 درصدی دشت رحیم خان گفت: آبیاری دشت رحیم خان پیشرفت 90 درصدی دارد اما متأسفانه هنوز هم منتظر تزریق اعتبار هست و نمی‌توان حدود یک هزار هکتار را زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار داد.

حفر 8 حلقه چاه برای تامین آب شرب شهرستان فقط مسکن بود

عثمانی با بیان این‌که کنار دست مردم چاه زده شده و از همان چاه به همان قیمتی که به تبریز منتقل و فروخته می‌شود به مردم شهرستان هم فروخته می‌شود، افزود: آب این چاه‌ها نه بهداشتی و نه تصفیه شده است و در صورت شکایت مردم آبفا محکوم می‌شود چون در صورتی می‌توان آب را با قیمت مصوب به مردم فروخت که بهداشتی و تصفیه شده و قابل شرب باشد.

وی گفت: حفر 8 حلقه چاه در گذشته برای تامین آب شرب مردم شهرستان فقط برای اضطرار و مسکن بود که مردم از بی آبی به نارضایتی حداکثری نرسند و آب مردم از این 8 حلقه چاه تامین شود که با وجود چند سال هنوز این امر استمرار دارد که در صورت ادامه باید در قیمت‌ها به مردم تخفیف داده شود.

نماینده مردم بوکان در مجلس تصریح کرد: سد سیمینه به مخزنی معمولی برای آب تبدیل شده چون فاقد شبکه‌گذاری است و به مردم پایین دست آن مجوز حفر چاه داده نمی‌شود که انتظار می‌رود شبکه آبیاری آنجا اجرا شود و مردم بیش از این گرفتار نشوند چون نه مجوز حفر چاه به آنها داده می‌شود و نه از آب سد می‌توانند استفاده کنند.

یک سوم روستا‌های شهرستان بوکان آب آشامیدنی سالم ندارند

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به وضعیت آب شرب روستایی شهرستان بوکان بیان کرد: یک سوم روستاهای شهرستان آب آشامیدنی سالم ندارند و در چند روستا هم کانال آب و سیلابی که از وسط روستا می‌گذرد به کانال فاضلاب تبدیل شده است.

عثمانی با اشاره به مشکلات حوزه برق شهرستان بوکان گفت: با وجود تلاش مدیران شهرستان اما پولی برای جابه‌جایی تیرهای برق و توسعه وجود ندارد و روشنایی ناقص و کم وجود دارد که شهرستان را به یکی از تاریک‌ترین شهرهای کشور تبدیل کرده است.

وی افزود: ایستگاه پست سیار فشارقوی برق هم در داخل خانه‌های مردم قرارد دارد که هر روز مردم برای جابه‌جایی آن مراجعه می‌کنند که با قول‌هایی که از طرف مسئولان داده شده است باید پیگیری شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: شهر سیمینه تنها شهر در دنیا است که در آن بانک و اداره برق وجود ندارد و حتی بر روی فاضلاب آن طرح مطالعاتی وجود ندارد که انتظار می‌رود برای حل مشکلات این شهر فکر اساسی شود و طرح مطالعاتی لازم انجام شود.

ارسال نظرات