عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم شورای اسلامی:

پیام غدیر بازگویی مساله مهم امامت و ولایت است

رحماندوست با بیان اینکه انتقال پیام یا مفهوم غدیرخم به زبان هنر و نمایش، قابلیت اثرگذاری آن را دو چندان می کند،گفت: ارائه یک واقعه مهم در قالب هنر و نمایش، مفهموم را با سرعت بیشتری انتقال می دهد.
کد خبر: ۸۷۳۴۱۴۲
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۲
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،مجتبی رحماندوست عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به اهمیت واقعه غدیرخم گفت: امروز هر کاری در باب پرداختن به واقعه غدیرخم همچون ساخت فیلم، سریال،نگارش کتاب و بازسازی واقعه غیرخم و … باز کم است و نیاز به کار بیشتری دارد.
وی ادامه داد: به نمایش در آمدن واقعه غدیرخم، یک کار بسیار مهم و اثرگذار است که باعث نهادینه شدن فرهنگ و واقعیت غدیرخم در بین نسل های امروزی می شود و برای تحقق بخشیدن به این امر، باید از نظر علما، مراجع تقلید استفاده شود و با مطالعه زیاد و کار کارشناسی، نمایش غدیر را به اجرا در آورد.
رحماندوست با بیان اینکه انتقال پیام یا مفهوم غدیرخم به زبان هنر و نمایش، قابلیت اثرگذاری آن را دو چندان می کند،خاطر نشان کرد: ارائه یک واقعه مهم در قالب هنر و نمایش، مفهموم را با سرعت بیشتری انتقال می دهد.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:عید غدیر را روز هدیه و بخشش می نامد، لذا پیشنها بنده به صاحبان رسانه این است که در خصوص اهمیت غدیر به مردم اطلاع رسانی کنند و اینکه در این روز، بزرگان خانواده به دیگر اعضای خانواده هدیه دهند.
وی افزود:غدیر روز پیشی‌گرفتن و روز افزودن صلوات بر محمد و آل محمد (ص) است، روز خرسندی، روز عید اهل بیت محمد(ص)، روز پذیرفتن اعمال، روز افزونی طلب، روز آسایش مؤمنین، روز سود بردن، روز اظهار دوستی، روز رسیدن به رحمت الهی، روز پاک‌شدن و ترک‌گناهان بزرگ، روز پرستش و روز افطاری‌دادن به روزه‌داران است.
رحماندوست با اشاره به اینکه غدیر بسان چشمه ای جاری است که باید در طول اعصار مختلف تا ظهور حضرت مهدی(عج) جریان داشته باشد، ابراز داشت: این وظیفه شیعان است تا با بازگویی جریان و واقعه غدیر این امر مهم را به درستی به نسل های آینده انتقال داده و کوتاهی در این امر مهم ظلم در حق حضرت علی (ع) و مکتب شیعه است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم شورای اسلامی عنوان کرد: پیام غدیر بازگویی مساله مهم امامت و ولایت است و باید در تبیین و بررسی این واقعه از تمام ظرفیت های شبکه های تبلیغی استفاده شود.
وی با بیان اینکه اصل ولایت فقیه بالا‌ترین رکن نظام است و جایگاه ولایت فقیه در جامعه باید به درستی تبیین شود و دستاوردهای ارزشمند نظام همه در سایه ولایت‌پذیری و توجه به فرهنگ بی‌بدیل غدیر محقق شده است، گفت:غدیر منحصر به یک عصر و زمان نیست بلکه مربوط به همه اعصار است و باید ترویج فرهنگ غدیر بسط و گسترش یابد و برای این امرمهم نیازمند تلاش همه دستگاه‌های متولی است.
رحماندوست در پایان خاطر نشان کرد: معرفی واقعه بزرگ غدیر در دین مبین اسلام برای اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوانان از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست و امیدوارم شاهد ترویج هر چه بیشتر فرهنگ غدیر در شهرستان جهرم باشیم.
ارسال نظرات