معضل ترافیک و راه کار مناسب شهردار یاسوج

شهردار یاسوج از احداث پارکینگ مرکزی این شهر خبر داد و گفت: با احداث این پارکینگ مشکل ترافیک در هسته مرکزی شهر یاسوج تا حدودی برطرف می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۴۱۲۱
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ احداث پارکینگ مرکزی شهر یاسوج در ضلع جنوبی استادیوم ورزشی تختی یاسوج واقع در مرکز این شهر به زمین زده شد.

محمدعلی جاوید در این آیین اظهار داشت: نبود پارکینگ یکی از مشکلاتی بوده که در سطح شهر به صورت مشهود وجود داشت که برای حل این مشکل تصمیم گرفتیم از ظرفیت زمین‎های دولتی استفاده کنیم.

وی افزود: بهترین مکانی که برای احداث پارکینگ می‌توانستیم در نظر بگیریم در مرکز شهر و میدان هفتم تیر بود که به زمین چمن تربیت‌بدنی و کلینیک بهزیستی اختصاص داشته و ساختمان‌های آن قدیمی و متروکه بودند.

جاوید تصریح کرد: با توجه به راه‌اندازی استادیوم ۱۵ هزار نفری یاسوج، پیشنهاد دادیم که زمین چمن قدیمی تربیت‌بدنی واقع در مرکز شهر به عنوان پارکینگ و پارک‌سوار برای ساماندهی ایستگاه‌های درون شهری در اختیار شهرداری قرار گیرد.

شهردار یاسوج عنوان کرد: در این راستا نشستی با حضور استاندار، سازمان اوقاف و دستگاه‌های بهره‌بردار یعنی بهزیستی و تربیت بدنی برگزار و مقرر شد که شهرداری در عوض این زمین ساختمانی برای سازمان بهزیستی اجاره کرده و سازمان بهزیستی نیز اجازه تخریب این ساختمان را دهد تا شهرداری بتواند به عنوان پارک سوار از آن استفاده کند.

جاوید ابراز کرد: محوطه مناسبی پشت زورخانه شهر یاسوج واقع در میدان هفتم تیر وجود داشت که به دلیل عدم دسترسی مناسب، بلااستفاده مانده بود که قرار شد این محوطه نیز به عنوان پارکینگ در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی اظهار کرد: با احداث این پارکینگ یکی از مشکلات اساسی شهر یاسوج که در سال‌های اخیر به یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولان تبدیل شده بود مرتفع می‌شود.

شهردار یاسوج با بیان اینکه عملیات اجرایی این پارکینگ امروز شروع شد، گفت: در حال حاضر ۴ هزار مترمربع از زمین موردنظر آزاد شده که آسفالت آن در دستور کار قرار دارد و از هفته آینده به عنوان ایستگاه درون شهری یا پارکینگ عمومی استفاده می‌شود.

جاوید افزود: در فاز بعدی پیشنهاد داده شد که به اندازه این زمین چمن، شهرداری جایی دیگر چمن احداث کند تا کل این فضا در اختیار شهرداری برای انجام خدمات عمومی به ویژه احداث پارکینگ و پایانه درون شهری جهت ایستگاه‌ شهرک‌های امام حسین و امام علی، جهاد و مناطق دولت‌آباد، نجف‌آباد و اکبرآباد مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این اقدام به دلیل ضرورت اجرای کار یکی از مهم ترین اقدامات شهرداری  در سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” است، گفت: این پارکینگ از چند مسیر شامل بیمارستان شهید بهشتی، میدان هفتم تیر و خیابان جنب هتل ارم ورودی و خروجی دارد.

شهر یاسوج نیازمند احداث پارکینگ طبقاتی است

مدیرکل دفتر فنی استانداری نیز در این آیین گفت: یکی از معضلات اصلی که در حال حاضر شهر یاسوج به آن مواجه است نبود پارکینگ بوده که با آغاز عملیات احداث پارکینگ در مرکز شهر اقدام بسیار خوبی برای رفع این مشکل انجام شده است.

سید حسین کاظمی با بیان اینکه زمین احداث این پارکینگ موقوفه بوده و مالک آن اداره اوقاف است، افزود: این کار، اقدام ارزشمندی است که می‌تواند بخشی از مشکلات ترافیکی شهر  را حل کند.

وی تصریح کرد: حدود یک ماه پیش نشستی با حضور استاندار برگزار و مقرر شد این زمین به منظور احداث پارکینگ در اختیار شهرداری قرار گیرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری با تأکید بر اینکه شهر یاسوج  به دلیل گردشگرپذیر بودن و ازدحام جمعیت نیازمند احداث پارکینگ طبقاتی است، گفت: به طور قطع در آینده اقداماتی در این زمینه انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز هدف از واگذاری این زمین به شهرداری را حل گوشه‌ای از مشکلات ترافیکی شهر یاسوج عنوان کرد و گفت: این زمین به صورت اجاره‌ای برای احداث پارکینگ در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

 

parking-yasouj-amliyat-ejraeii- (13) 

parking-yasouj-amliyat-ejraeii- (3)

parking-yasouj-amliyat-ejraeii- (4)

parking-yasouj-amliyat-ejraeii- (7)

ارسال نظرات