عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد

لزوم فرهنگ‎سازی در جامعه برای مبارزه با اعتیاد

استاد دانشگاه گفت: برای مقابله با معضل اعتیاد و حمایت از معتادانی که درمان شده اند به یک فرهنگ سازی عمیق و اهتمام جدی در جامعه نیاز داریم.
کد خبر: ۸۷۳۳۴۰۶
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵

فاطمه آجرلو عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش معضل اعتیاد در جامعه بیان داشت: در ارتباط با بحث اعتیاد قانونی مصوب شد که طبق آن معتاد مجرم نیست بلکه بیمار است؛ این مسئله به زیر ساخت هایی احتیاج دارد.

وی ادامه داد: بیمار برای درمان خود به بیمارستان، فرآیند و فرهنگ سازی در رابطه با بیماری او دارد نه زندان باید به خانواده فرد معتاد آموزش داد که بعد از درمان او را حمایت و باور کنند زیرا فرد معتاد پس از درمان به شدت به این امور نیاز دارد، جامعه باید این را باور کند که فرد معتاد پس از درمان می تواند به جامعه برگردد، کار کند و خدمات دهد همه این مسائل نیازمند یک نگاه خاص و تصمیم فرابخشی است .

این استاد دانشگاه مطرح کرد: در حال حاضر کسانی هستند که برای ترک اعتیاد به مراکز بازپروری می روند یک سوال جدی در اینجا مطرح است که آیا اشرافیتی بر نرم افزار حاکم بر این مجموعه ها وجود دارد؟ این مراکز تحت نظر کدام مجموعه فعالیت می کنند؟ آیا این مجموعه ها بر سلامت این مراکز نظارت می کنند؟ همه این مسائل بحث ها و سوالات جدی ما در این زمینه است.

آجرلو گفت: معمولاً وقتی معتادان پس از درمان به جامعه بر میگردند برای اشتغال نیاز به عدم سوء پیشینه دارند اگر اعتیاد بیماری است پس نباید سوء پیشینه داشته باشند این افراد حتی در ازدواج های خود هم دچار مشکل می شوند لذا برای مقابله با معضل اعتیاد و حمایت از معتادانی که درمان شده اند به یک فرهنگ سازی عمیق و اهتمام جدی در جامعه نیاز داریم.


ارسال نظرات