با حضور مسوولان انجام شد

افتتاح ۱۴ طرح کشاورزی در قروه در نسختین روز از هفته دولت

نخستین روز از هفته دولت در شهرستان قروه با بهره برداری از ۱۴ طرح کشاورزی در حوزه های باغبانی و سیستم آبیاری تحت فشار با هزینه ای بالغ بر ۴۴۰ میلیون تومان رقم خورد.
کد خبر: ۸۷۳۲۸۰۴
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در نخستین روز از هفته دولت از ۱۵ طرح کشاورزی در شهرستان قروه با حذف یک طرح به دلیل آماده نشدن، ۱۴ طرح با اعتبار ۴۴۵ میلیون تومان، افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قروه همزمان با افتتاح این طرح ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از طرح های فوق ۸ طرح مربوط به احداث باغات درختان مثمر با مساحت ۲۰ هکتار و ۶ طرح در زمینه اجرای سیستم آبیاری تحت فشار قطره ای با مساحت ۳. ۳۳ هکتار است.

به گفته خلیل فعله گری از میزان اعتبار هزینه شده برای طرح های مذکور ۱۹۵ میلیون تومان سهم دولت و ۲۵۰ میلیون تومان آورده متقاضی و تسهیلات بانکی است.

وی تعداد روستاهای برخوردار از ثمره این طرح ها را ۱۳ روستا با اشتغالزایی و تثبیت شغل برای ۱۵ نفر دانست.

فعله گری نتیجه اجرای پروژه های کشاورزی را اشتغالزایی در منطقه، افزایش تولیدات داخلی بخش کشاورزی و باغبانی و در نهایت مصرف بهینه آب عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه نگاه جهاد کشاورزی به طرح های این بخش از خود مصرفی به تجاری رسیده است، تصریح کرد: لازم است در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی در رابطه با بهینه کردن محصولات کشاورزی اقدام شود.

به گفته فعله گری مساحت باغات شهرستان با بهره برداری پروژه های هفته دولت به دو هزار و ۵۲۰ هکتار می رسد که میزان تولید در این باغ ها ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن خواهد بود.

وی تولید محصولات انگور و سیب درختی را به ترتیب بیشترین محصولات باغی در سطح شهرستان اعلام کرد.

فعله گری همچنین از کسب رتبه نخست شهرستان قروه در زمینه سیستم های آبیاری تحت فشار خبر داد و ۲۱ هزار هکتار از اراضی منطقه را تحت پوشش این سیستم دانست.

ارسال نظرات