پست های مهم مدیریتی باید به آزادگان سپرده شود؛

آزادگان در سخت ترین شرایط ثابت کردند پشتیبان نظام هستند

خبرگزاری بسیج: نشست دوره ای آزادگان شاغل در اداره بهزیستی شهرستان ری با حضور رئیس این اداره به منظور تجلیل و بررسی مشکلات و معضلات یادگاران دوران دفاع مقدس در محل اداره بهزیستی شهرستان ری برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۲۷۶۰
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر سید محمد رحیم فاضلی نژاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری در این همایش با قدردانی و تجلیل از آزادگان به عنوان اسوه های صبر، مقاومت و پایداری، به حوادث و وقایع مختلف در سطح خاورمیانه اشاره کرد و اظهار داشت: ایران امن ترین کشور در سطح منطقه است که این مهم را مدیون رشادت ها، ایثار و از جان گذشتگی های رزمندگان، شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز هستیم.

فاضلی نژاد با اشاره به اینکه سالروز ورود آزادگان به کشور، خاطره ای به یادماندنی و ماندگار در اذهان ملت ایران است و به عنوان یک مقطع تاریخی ثبت و ضبط شده است، تاکید کرد: تجلیل از آزادگان مناسبت و تاریخ خاص نمی خواهد، ما به دنبال کوچکترین بهانه و فرصت برای قدردانی و تجلیل از رشادت ها و پایمردی های شما در دوران اسارت هستیم.

وی با اشاره به فضای کشور در آغاز انقلاب اسلامی و آغاز جنگ، اذعان کرد: بعضی افراد در دوران جبهه و جنگ و بعد از آن تمایل و مشارکتی در امور نداشتند و حتی مخالفت هم می کردند؛ بعد از جنگ هم بر طبل مخالفت می کوبیدند و باز هم مشارکتی در امور نداشتند و القاء می کردند که ساختار نظام در اختیار جامعه ایثارگران، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و... است.

فاضلی نژاد تصریح کرد: در اوایل انقلاب اسلامی و در دوران جنگ فضای مجازی و شبکه های مختلف تلویزیونی و اینترنتی و رسانه ای به گستردگی امروز وجود نداشت و فقط بخش کوچکی از اتفاقات، حوادث و شکنجه هایی که بسیجیان و پاسداران در دوران اسارت متحمل می شدند در قالب یک فیلم ویدئویی پخش می شد. حزب بعث عراق  برای شکنجه و از پای درآوردن رزمندگان ما همان کاری را انجام می داد که داعش الان در کشور سوریه و عراق انجام می دهد، در اصل شما اسیر داعش بودید.

وی با بررسی و تشریح اوضاع سیاسی منطقه اظهار داشت: استکبار و صهیونیست ها همیشه به دنبال این هستند که منطقه خاورمیانه را بد و خشن معرفی کنند و جنگ های نیابتی و پرورش گروه های تکفیری و تروریستی و به راه انداختن جنگ و خونریزی و پخش تصاویر جنایاتی که خودشان بانی و حامی آن هستند برای مردم کشور خودشان، برای توجیه حضورشان در منطقه است.

فاضلی نژاد با مرور دوران جنگ هشت ساله دفاع مقدس، بر اهمیت کار ایثارگران، جانبازان و آزادگان در دل جبهه و جنگ تاکید و خاطرنشان کرد: حتی کسانی که در شهر و خانه خودشان بودند از تبعات منفی ناشی از جنگ بی بهره نبودند، چه رسد به کسانی که مستقیم درگیر جنگ بودند و در این مسیر مجروح و اسیر شدند و بی انصافی است کسانی با تفکرات منفی سعی در مخدوش کردن چهره این سرمایه های ارزشمند انقلاب نمایند و مصوبات و خدماتی را که قانون برای آنها در نظر گرفته بزرگ نمایی کرده و نگرش منفی در ذهن ها و نسل های بعد از انقلاب ایجاد می کنند که تخریب وجهه ایثارگران و آزادگان، بزرگ ترین خیانت به انقلاب است.

وی افزود: آزادگان قراردادی به جبهه نرفتند که اسیر شوند به این امید که بعدها از انقلاب سهم خواهی و مزایایی دریافت کنند؛ بلکه داوطلبانه و با اختیار و اراده و بدون هیچ اجباری با تشخیص خودشان در راستای حفظ کیان اسلام و نظام و انقلاب به جبهه رفتند. آرامش الان محصول روح مقاومت دروان جبهه و جنگ است. اکنون خاورمیانه دستخوش انواع آسیب ها شده است، اما روح مقاومت باعث شد که ایران در چنین شرایطی امن ترین کشور منطقه بماند که این موضوع محصول تفکر بسیجی داوطلب و ایثارگر است.

فاضلی نژاد با اذعان به اینکه بخشنامه ها و مصوبه ها بعد از جنگ به هیچ عنوان با شان و منزلت جامعه ایثاگران و یادگاران ارزشمند دوران دفاع مقدس نیست، تاکید کرد: قانونگذار باید از بدو ورود آزادگان، روند تکریم، احترام و حمایت از این سرمایه های انسانی گرانبها را کلید می زد؛ قوانین باید به نفع این افراد تصویب و با قداست به آنان نگاه شود. آزادگان نباید دغدغه کار، بیماری، مسکن، رفاه و ... داشته باشند باید به بهترین سبک ممکن شرایط تحصیلی خوب، حمایت های شغلی و حمایت خانواده های آنان انجام گیرد و پست های مهم مدیریتی و فرماندهی به آنها سپرده شود چون آزادگان در بدترین و سخت ترین شرایط ثابت کردند که مقاوم و پشتیبان نظام هستند. وی با اشاره به جایگاه ویژه و اهمیت تکریم آزادگان و ایثارگران، بیان داشت: امام (ره) ارادت خاصی به این رزمندگان داشتند و فرمودند: اگر آزادگان به کشور بازگشتند و من در میان شما نبودم، جای من دست آزادگان را ببوسید. بنابراین نگاه جامعه، دولت، مجلس و ... به جانبازان و بازماندگان جنگ باید ترسیم کننده نگاه جوانان و نسل آینده به دفاع از کشور در شرایط مشابه باشد؛ جوانان ادامه دهنده راه پدران خود هستند و دنیای استکبار با تفکر بسیجی یارای مقابله با ما را ندارد.   

در این مراسم آزادگان به بیان دیدگاه ها، خاطرات و مشکلات خود پرداخته و بیان کردند: ما توقع نداریم که برای ما فرش قرمز پهن کنند، اما بسیاری از ادارات در حق آزادگان کم لطفی و بی توجهی می کنند و تکریم این قشر صبور و زجر کشیده به مرور کم رنگ شده و به فراموشی سپرده شده است؛ حتی رسانه ها مانند سال های گذشته به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی آنطور که شایسته و در شان آنها باشد نپرداختند.

 

ارسال نظرات