خبرهای داغ:
در کارگاه آموزشی مادرانه «یک روز برای دخترم» مطرح شد

خانواده اساس تربیت است

حجت الاسلام و المسلمین شاکریان در خصوص نقش خانواده در تربیت کودک گفت: خانواده اساس تربیت است و محیط امن برای تربیت و کمال بشر است و ازدواج در حقیقت دروازه ورود به تشکیل خانواده است و تشکیل خانواده اساس همه تربیت های اجتماعی و انسانی است.
کد خبر: ۸۷۳۲۵۰۲
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشورخبرگزاری بسیج،حجت الاسلام و المسلمین شاکریان رئیس مرکز مشاوره، در سالن اجتماعات دانشگاه شیخ بهایی بهارستان در خصوص اهمیت خانواده گفت: خانواده کلمه طیبه است. کلمه طیبه هم خاصیتش این است که وقتی یک جایی به وجود آمد مرتب از خود برکت و نیکی می آورد و به پیرامون خودش نفوذ می دهد.

رئیس مرکز مشاوره دو به دو با اشاره به اینکه خانواده ی سالم؛ شرط لازم پیش رفت جامعه است گفت: جامعه ی اسلامی بدون بهره مندی کشور از خانواده ی سالم سرزنده و با نشاط اصلا امکان پذیر نیست.

وی افزود: خانواده اساس تربیت است و محیط امن برای تربیت و کمال بشر است و ازدواج در حقیقت دروازه ورود به تشکیل خانواده است و تشکیل خانواده اساس همه تربیت های اجتماعی و انسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین شاکریان به نقش بی بدیل مادر در توجه به عواطف فرزندان و تربیت و فرهنگ اسلامی و انتقال دهنده آن در سراسر زندگی اشاره نموده و گفت: مادر می تواند فرزندان را به بهترین وجه تربیت کند. تربیت فرزند به وسیله مادر مثل تربیت در کلاس درس نیست، با رفتار است، با گفتار است، با نوازش و عاطفه است.

وی افزود: مادران با زندگی کردن فرزند تربیت می کنند. هرچه زن صالح تر ،عاقل تر، هوشمندتر باشد این تربیت بهتر خواهد شد. بنابراین زن رکن اساسی و عنصر اصلی خانواده است و اسلام برای نقش زن در داخل خانواده اهمیت فراوانی قائل است.

شاکریان در پایان تصریح کرد که با پایبندی زن به خانواده و تربیت فرزندان در آغوش پر مهر مادر، نسل ها در آن جامعه بالنده خواهند شد.

گفتنی است که این برنامه  به همت بسیج خواهران و واحد خواهران هیئت رزمندگان اسلام شهربهارستان استان اصفهان با تاکید بر نقش زن در خانواده برگزار شد و در ادامه مراسم از دو خادم حرم حضرت معصومه (س) تجلیل به عمل آمد.


ارسال نظرات