حجت الاسلام دیباجی در گفتگو با «بسیج»:

فعالیت کانون های فرهنگی در مساجد باعث جذب حداکثری جوانان می شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی بسیج گفت:در اکثر مساجد کشورمان شاهد راه اندازی کانون فرهنگی هنری هستیم که این کانون با برنامه های فرهنگی،هنری و ورزشی،می تواند موجب جذب حداکثری در مساجد می شود.
کد خبر: ۸۷۳۲۱۵۷
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
حجت الاسلام دیباجی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی بسیج در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به سخن رهبرانقلاب در خصوص کارکرد موثر مساجد در جامعه گفت: امام خامنه ای در زمینه نقش واهمیت مساجد فرموده اند که در مسجد اسلامی، شور و بهجت عبادت خالص با نشاط زندگی پاک و خردمندانه و سالم، در هم می‌آمیزد و فرد و جامعه را به طراز اسلامی آن نزدیک می‌کند و هیچ‌ یک از ما نباید و نمی‌توانیم خطری را که از کمبود مسجد یا ضعف و نارسایی مساجد، جامعه و جوانان و خانواده ها و نسل‌های آینده را تهدید می‌کند، غافل بمانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی مساجد با اقدامات و فعالیتهای مختلف و متنوع فرهنگی هنری، زمینه رشد و ترقی فرهنگ‌های اسلامی ومعنوی را بین اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان فراهم آورده و باعث جذب حداکثری جوانان به مساجد می شوند، گفت: در اکثر مساجد کشورمان شاهد راه اندازی کانون فرهنگی هنری هستیم که این کانون در طول سال و به ویژه فصل تابستان، برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی مداوم برای جوانان و نوجوانان برگزار می کند و همین امر باعث جذب حداکثری در مساجد می شود.

حجت الاسلام دیباجی ابراز داشت: رویکرد کانون های فرهنگی در مساجد، عمل به منویات رهبر معظم انقلاب است که جوانان را به سه امر مهم تحصیل، تهذیب و ورزش سفارش فرموده اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی بسیج  خاطر نشان کرد: نماز، محکم ترین رشته ی الفت بین بندگان و خداست، که مسجد می تواند به عنوان یکی از ستون های اصلی اسلام، انسان را تشویق به امر عبادت کند.

وی افزود: باید تلاش شود با بکارگیری ظرفیت های موجود استان، مردم بیش از پیش جذب مساجد شوند، چرا که مساجد،خاری در چشم دشمنان انقلاب هستند و پر بودن مساجد، باعث یاس و ناامیدی آنان می شود.
ارسال نظرات