همزمان با برگزاری اولین جشنواره برترین های مساجداستان تهران عنوان شد:

جایگاه اجتماعی مسجد باید تقویت شود

امروزصبح یکم شهریورماه درمحل سپاه سیدالشهداء مراسم اختتامیه برترین ها ی مساجد و محلات استان تهران با حضور سردارنقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، سردار بهشتی رییس سازمان بسیج مساجد و محلات و ائمه جماعت استان تهران و سایر مسئولین برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۲۱۱۲
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله قران کریم آغاز و با پخش نماهنگی با موضوع شهداء مدافع حرم ادامه یافت.

  سپس سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین به عنوان سخنران اول خطاب به حاضرین درمراسم گفت: همه ما برای اوج گیری و کمال نیاز به مسجد داریم ، انسان نیازمند دو ارتباط است اول پیوند با بالا و پروردگار که این امر با نماز و حضور در مسجد، پیوند الهی مستحکم می شود.

وی پیوند اجتماعی را دومین نیاز تعالی انسان دانست و افزود: مسجد در تقویت این نیازهم راه گشاست ، همه آحاد مردم درمسجد و کانون های فرهنگی آن می توانند با هم متحد شوند .

سردار نقدی با بیان اینکه امروز محلاتی که مسجد پررونق دارند و حضور در آن زیاد است ، گرفتار مفاسدی چون اعتیاد ، بزهکاری ، گسست اجتماعی نیستند، افزود: مسجد پررونق نه تنها محله را توسعه می دهد بلکه یک جامعه با صفا، امن،آرام و تعالی بخش را تقویت می کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین بر حدیثی از امیر المونین علی (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند: آموختن علم ، استحکام عقاید، پیوند بین برادران دینی از فواید مسجد است، همچنین امام صادق(ع) فرمودند: هرکس مسجد بسازد خدا برای او در بهشت خانه ای می سازد ،  حضرت محمد (ص)  پیامبر اسلام نیز فرمودند: هرکس در یک مسجد چراغ روشن کند تمام ملائکه و عرش برای او طلب مغفرت می کنند.

سردار نقدی درادامه گفت: به خاطر همین اثرات وتبعات نیکوی مسجد برای مسلمانان است که دشمن توطئه و برنامه ریزی مفصلی را برای دورکردن و تخریب مساجد دارد، چون می داند مسجد محل تقویت هویت و باورهای دینی مسلمانان است.

وی به تخریب مساجد درسرزمین های اشغالی فلسطین ،لبنان و... اشاره کرد و افزود: اسرائیل صهیونیسم از همان ابتدا برنامه تخریب مساجد را در دست گرفت تا نهضت مقاومت را تضعیف کند، روزجهانی مسجد روز گرامیداشت حادثه تخریب مسجد الاقصی و شهدای آن است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین درادامه اظهار داشت: هدف دشمن تهی کردن مساجد از آثار اجتماعی است هدفی که شاید مشهود نباشد اما توسط استعمار و به ویژه امریکا برنامه ریزی شده است .

سردار نقدی در ادامه خاطر نشان کرد: دشمن می خواهد مسجد کانون توسعه و پیشرفت فرهنگی نباشد و ماموریت فرهنگی آنرا به موسسه های دیگر هدایت کند که این یک خطای فاحش است.

رییس بسیج مستضعفین ضمن اشاره به اینکه د رسنت و تاریخ ما مساجد محل تحصیل و کسب دانش بوده است، افزود: اگر این روند ادامه پیدا می کرد الان وضعیت متفاوتی داشتیم ، به سبک غربی مساجد را از مدرسه جدا کردند، دربرنامه ها ی بلند مدت باید این دورا پیوند دهیم و بعد از آن برنامه برای مسجد جایگاه اجتماعی تعریف کنیم چرا که راه مبارزه با توطئه دشمن و استعمار و امریکا است.

 

 

وی مسجد را محل تربیت شهید فهمیده ها ، رجایی و باهنر دانست و گفت: باید آغوش مسجد برای جوانان باز باشد ، اگر جای فرصت و جاذبه ای خالی است ، باید ایجاد شود تا جوانان بیایند در مسجد همه مشکلات و مسائل خود را مسجد مطرح کنند چرا که حضور جوانان در مسجد آنان را از آسیب های اجتماعی مصون می کند.

سردارنقدی ادامه اد: جوانان باید مسجد را نقطه امید و پایگاه خود بدانند درد و دل و مشکلات خود را در مسجد عنوان کنند ، امام جماعت ، فرمانده پایگاه و... همه باید با تقویت مساجد نقشه های دشمن را از بین ببرند ، جایگاه اجتماعی مسجد و بسیج مساجد را هر روز باید قوی تر کنیم و بسیج مساجد باید پیوند قوی با بسیج اقشار داشته باشد.

لازم به ذکر است : درپایان این مراسم با حضور سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین ، سردار بهشتی رییس سازمان بسیج مساجد و محلات و حجت الاسلام بوربور مسئول رسیدگی به امور مساجد شهر ری از برترین ها ی ارکان مساجد در استان تهران با اهداء لوح و جوایز ارزنده تقدیر شد.

 

 

 

انتهای پیام/گ

ارسال نظرات