جانشین فرماندهی سپاه استان البرز:

مساجد مرکز معماری اسلامی/ تخریب مساجد هدف تعریف شده دشمن است

جانشین فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به ضرورت و اهمیت مساجد گفت: مسجد محلی است که در آموزه های دینی ما کار کرد چند گانه دارد و تنها برای انجام عبادات نیست.
کد خبر: ۸۷۳۲۰۷۵
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ سردا سید یوسف مولایی جانشین فرمانده سپاه استان البرز روز دوشنبه اول شهریور در همایش روز جهانی مساجد و بسیج محلات و جشنواره برترین های مساجد استان البرز در سالن شهید سبحانی ناحیه امام حسین(ع) با اشاره به ضرورت و اهمیت مساجد اظهارداشت: مسجد محلی است که در آموزه های دینی ما کار کرد چند گانه دارد و تنها برای انجام عبادات نیست.

وی با اشاره به جایگاه مسجد از صدر اسلام تا کنون گفت: اگر این جایگاه از صدر اسلام بازشناسی وتعریف شود بخش عمده ای از مشکلات مسلمانان قابل حل خواهد بود.

سردار مولایی نقش مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی را کارآمد دانست و گفت: انقلاب اسلامی به پشتوانه مسجد توانست رشد استمرار و توسعه پیدا کند و بعد از سی و هشت سال این انقلاب هنوز ادامه دارد.

جانشین فرمانده سپاه استان البرز یکی از کار کردهای مهم مساجد را دینی و تبلیغی دانست و بیان داشت: این کار 1400 سال قبل و زمانی که اسلام هیچ رسانه ای نداشت، تعایم دینی سینه به سینه و چهره به چهره تا به امروز به ما منتقل شده است، و دشمن هم متوجه شده است که رسانه اصلی اسلام مساجد هستند که مرکز نشر و تبلیغ اسلام بوده اند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از هیئت امناو امامان مساجد با فعالیت ای علمی در مسجد موافق نیستند اظهار کرد: اگر یکی از ابعاد مسجد که کار کرد علمی است از آن گرفته شود فلسفه وجودی آن تنزل پیدا خواهد کرد و راه نفوذ دشمن را از این طریق باز خواهیم کرد.

سردار مولایی گفت: اگر بخشی از مسائل اجتماعی ما مانند گذشته در مسجد و به روش کدخدامنشی علما حل و فصل شود، بسیاری از مشکلاتی که مردم درگیر آن هستند برطرف خواهد شد.

جاشین فرمانده سپاه استان البرز ترس دشمن از مساجد را کار کردهای مهم آن دانستند و بیان داشتند: کار کرد سیاسی مساجد در تبیین مسائل مسائل سیاسی امری بسیار مهم است و مسائل سیاسی باید در میجد تبیین شود، و اگر هیئت امنا و امام جمعه مسجد اجازه ندهند مسائل سیاسی در مسجد مطرح شود ماهیت مسجد زیر سوال خواهد رفت.

وی مسجد را مرکز معماری اسلامی دانست و افزود: مسجد نماد تفکر و قدرت معماری اسلامی است و میتواند نماد هنر شاخص اسلامی باشد.

سردار مولایی با اشاره به سخنان رهبری در روز گذشته تصریح کرد: هر آنچه دشمن تا کنون تلاش کرده است برای این است که می داند اگر ایمان دینی نبود این انقلاب به پیروزی نمی رسید و این نظام به وجود نمی آمد، و تمام تلاش او برای تغییر ذائقه ها، خواسته ها، اراده ها بوده است ، جایی که 1400 سال به درستی تبیین و شکل گرفته بود، دشمن با نقشه های از پیش تعیین شده چند صد ساله میتواند از ما بگیرد.

جانشین فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه امروز داعش مساجد مسلمانان را فارغ از شیعه و سنی منهدم می کند افزود: تخریب مساجد یکی از اهداف تعریف شده دشمن است که انجام میشود و این تخریب به معنی از بین بردن یک بنا نیست بلکه به معنی عام یعنی تخریب همه موضوعات مربوط به مسجد با همه ویژگی های آن است.

وی با بیان اینکه 350 سال قبل دستور العملی توسط دشمن برای تخریب و حذف مسجد به دست عناصر خودفروخته در ممالک اسلامی شروع به کار کرده است گفت:استعمار پیر انگلستان در مقابله با اسلام، صراحتا دستور به حذف مسجد، امام جماعت و عناصر دیگر آن داده است.

سردار مولایی با اشاره به کتاب "چگونه مسلمانان را در هم بکوبیم" گفت: در این کتاب موارد بسیاری برای اختلاف افکنی بین شعیه و سنی، رواج شراب، قمار، زنا، گوشت خوک ، رواج ربا و از بین بردن اقتصاد ملی، راه هایی ذکر شده است اما اگر مسجد در یک محله به معنای واقعی خود فعالیت داشته باشد می تواند تمام نقشه های دشمن را نقش برآب کند .

جانشین فرمانده سپاه استان البرز با درخواست از ائمه جماعت مساجد جهت موافقت با فعالیت های گروه های صالحین در مساجد خاطر نشان کرد: اگر آنها امروز در مساجد فعالیت نکنند فردا روزی وارد مراکزی خواهند شد که ما آن مکان ها نمی پسندیم.

وی علت بغض و کینه دشمنان مسلمانان از مساجد را برنامه داشتن و کارآمد بودن مساجد در تمام ابعاد در زندگی مسلمانان دانست و گفت: مساجد باعث اتحاد و هم بستگی تمام مسلمانان از جمله شیعه و سنی است، و این اتحاد و ایمان میتواند در مواقع حساس مکر دشمنان را از بین ببرد و دشمن از این موضوع در حراس است و طبق برنامه ای که برای ممالک اسلامی و مساجد مسلمانان دارد می خواهد ذائقه مسلمانان را تغییر بدهد و از اتحاد و همدلی آنها بکاهد تا بتواند با مکر های گوناگون در بین مسلمانان نفوذ کند و عقاید آن ها را تخریب کند.

سردار مولایی در پایان خاطر نشان کرد: اگر با دید بصیرت به مسجد نگاه کنیم امروز تبدیل شده است به محل نزاع و درگیری بین اسلام ناب محمدی، و اسلام آمریکائی و اسلام تهجر که حضرت امام (ره) فرمودند و فرقی هم نمی کند که سنی باشد یا شیعه، در حال حاضر یک نفر در لندن به عنوان شیعه نشسته است و تبلیغ میکند و از بعضی مساجد صدای او انعکاس پیدا میکند و این مسجدی است که مطلوب نظر دشمن است و باید حواسمان باشد در کدام بخش فعالیت می کنیم و اگر از این سخنان درس نگیریم جز ضرر و زیان برای ما چیزی نخواهد داشت.

گفتنی است این مراسم به همت سازمان بسیج مساجد و محلات استان البرز برگزار شد و در پایان مراسم از مسجد برتر، هیئت امنای برتر، امام جماعت برتر، پایگاه برتر، فرمانده پایگاه برتر،کانون فرهنگی برتر،خادم برتر تقدیر به عمل آمد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها