در بیانیه دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد آمده است:

مساجد پایگاه بیدارگری، انسجام و یکپارچگی مسلمانان است

ملایی در بیانیه ای آورده است:نماحیه مقاومت بسیج مرکزی از همه مسئولان و دست اندرکاران مصرّانه می خواهد که برای ارتقای کمی و کیفی وضعیت مساجد در امّ القرای اسلام و تحقّق مسجد طراز اسلامی بر اساس رهنمودهای رهبر معظّم انقلاب اسلامی(مدّظلّه العالی) از هیچ کوششی دریغ نورزند ...
کد خبر: ۸۷۳۱۹۰۶
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد:"حجت الاسلام ملایی" مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مرکزی یزد بیانیه ای را در مورد روز جهانی مساجد صادر نمود. متن بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

روز جهانی مساجد (31 مرداد) فرصتی برای ارج نهادن به جایگاه مسجد بعنوان محور وحدت است.

سُبْحانَ الَّذی أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ (سوره اسری-آیه یک)

رژیم صهیونیستی در سال 1348 هجری شمسی ( 21 آگوست 1969) مسجدالاقصی قبله اول مسلمین را به آتش کشید٬ و موجی از اعتراض در کشورهای اسلامی شکل گرفت و این جنایت رژیم کودک کش، آتش خشم و انزجار مسلمانان جهان را نسبت به این غده سرطانی شعله ور ساخت و چهره کریه و زشت آنان را برملاتر از همیشه نمود و بنابر درخواست جمهوری اسلامی ایران، این روز از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

31 مردادماه یادآور حادثه ای است که از یک سو بیانگر عمق دشمنی صهیونیسم جهانی نسبت به اسلام عزیز و پیروان این مکتب حیات بخش است و از سوی دیگر فرصتی است برای ارج نهادن به جایگاه و عظمت رفیع مسجد به عنوان کانون وحدت، اقتدار و نماد هویت امت اسلام، ایجاد هماهنگی بین متولیان این مکان های شریف و توجه به آبادانی معنوی و مادی مساجد.

به راستی و بطور قطع و یقین می توان اذعان نمود که در میان معابد و مراکز عبادی ادیان الهی، «مسجد» تنها مکانی است که تمام عناصر و اجزاء آن وحدت آفرین بوده و نمادی از یگانگی، انسجام و وحدت در آن نمود یافته است. با توجه به ویژگیهای منحصر به فرد مسجد، پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، پایه‌گذار و بنیان گذار اوّلین مسجد است. او مکانی را پایه‌گذاری کرد که علاوه بر عهده‌دار بودن نقش روحانی و معنوی، کانون فعالیت‌های اجتماعی مسلمانان نیز به شمار می‌رفت. به همین دلیل مساجد در طول تاریخ اسلام از ویژگی برجسته‌ای برخوردار بوده اند. در گذشته همه امور مسلمین در ابعاد مختلف، از جمله عقاید و فعالیت‌های فرهنگی، عبادی، سیاسی و اقتصادی در مساجد انجام می‌شد.

یاران مسجدی! دشمن از مسجد هراس دارد؛ چراکه مسجد پایگاه بیدارگری، خیزش عمومی، بسیج مردمی، پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است. در مساجد است که افراد نمازگزار هم‌چون قطره‌های آب به یکدیگر می‌پیوندند تا دریایی از اتّحاد را به نمایش درآورند، همه در کنار یکدیگر در برابر پروردگار یکتا رو به سوی یک قبله می‌کنند و لب به حمد و ثنای آن یگانه نازنین می‌گشایند و هماهنگ با یکدیگر سرود توحید را زمزمه می‌کنند. در حال حاضر نیز جریان پلید تکفیری نیز به نیابت از رژیم صهیونیستی در هر کجا که قدم نحس خود را می گذارد اعمّ از کشورهای یمن٬ سوریه، عراق و سایر بلاد مسلمین به تخریب مساجد می پردازد و مساجد شیعیان و اهل تسنّن هم برای آنها تفاوتی ندارد.

به یاد آوریم، رژیم صهیونیستی نیز در باریکه غزه که فضای بسیار محدودی است 200 مسجد را در کمتر از دو ماه تخریب کرد. و به راحتی می توان نتیجه گرفت که خطّ مشترک داعش و رژیم صهیونیستی در تخریب مساجد است، چرا که به عظمت و اقتدار و اثر گذاری مسجد واقفند.

امام راحل و عظیم الشّأن (ره) بارها بر اهمیت اجتماع و حضور فعّال در مساجد تأکید داشته و آن ‏را موجب تقویت اسلام و نظام مى‏ دانستند و مساجد را مرکز جنبش‏ها و حرکت‏هاى اسلامى معرّفى کرده و فرموده اند: «ای ملّت، مسجدهای خودتان را حفظ کنید. بروید به مسجد تا این نهضت به ثمر برسد و مملکت شما نجات پیدا کند

از دل مسجد، شجره طیّبه بسیج رویید و پایگاه های بسیج مساجد با حضور گرم و میلیون ها انسان مؤمن و فداکار مرکز تلاش و مجاهدت مخلصانه در همه عرصه ها برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی گردید. رهبر معظّم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدّظلّه العالی) در خصوص حضور جوانان بسیجی در مساجد می فرماید: "حضور جوانان و روحیه های بسیجی باید محیط مسجد را زنده و پر نشاط و آینده پر و لبریز از امید سازد."

لذا ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد به نمایندگی از هزاران نفر بسیجی دریادل و جان برکف عضو پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج این شهرستان، ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و محلات و آرزوی شکوه و عظمت بیش از پیش برای مساجد اسلام در سراسر جهان خصوصاً ایران اسلامی، از همه مسئولان و دست اندرکاران مصرّانه می خواهد که برای ارتقای کمی و کیفی وضعیت مساجد در امّ القرای اسلام و تحقّق مسجد طراز اسلامی بر اساس رهنمودهای رهبر معظّم انقلاب اسلامی(مدّظلّه العالی) از هیچ کوششی دریغ نورزند تا ان شاء الله مساجد را پایگاه جهاد و حرکت های انقلابی خود ساخته و در پرتو برکات این کانون الهی و مردمی به اهداف اسلامی خود برسیم.


ارسال نظرات