آموزش ردیف های آوازی به هنرجویان موسیقی شهرستان ری

خبرگزاری بسیج: دوره آموزش ردیف های آوازی توسط "مسعود میرزا حیدر" خواننده موسیقی سنتی ایران در شهرستان ری برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۳۱۸۴۳
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ این دوره آموزشی روزهای دوشنبه در مجتمع فرهنگی هنری شیخ ابوالفتوح رازی شهرستان ری برای علاقه مندان و هنرجویان رشته آواز سنتی بر پا خواهد شد.

مسعود میرزا حیدر متولد 1337 شهر تهران است. او از کودکی علاقه وافری به موسیقی اصیل ایرانی داشته و از همان زمان به تقلید آواز ها و قطعات موسیقی از روی آثار بزرگان این رشته می پرداخته است. از سال 1367 در مکتب زنده یاد ملک حضور یافته و با مقدمات آواز در این مکتب آشنا شد. پس از آن مدت چهار سال در محضر استاد کریم صالح عظیمی و دو سال نیز در محضر استاد محمد صفار منتشری در مرکز حفظ و اشاعه صدا و سیما به فراگیری ردیف های آوازی پرداخت.

مسعود میرزا حیدر مدت 2 سال با گروه چهل دف و مدت پنج سال با گروه نیما همکاری داشته و هم اکنون مشغول آموزش آواز به جوانان و علاقه مندان این رشته است و هنرجویان خوبی را به موسیقی اصیل کشور معرفی کرده است که برخی از آنها امید های آوازی موسیقی سنتی ایران به شمارمی روند.

آلبوم زمزمه دوست و تصنیف های پیر مغان، نقش گل، مرغ سحر، مستی می، آمده ام که سر نهم و یاد ایام از آثار این خواننده و آهنگساز پیشکسوت است.

 

 

ارسال نظرات