اصلانی در گفتگو با«بسیج»:

ترویج ناباروری در روستاها غیر قانونی است/ قوه قضائیه پیگیری کند

مسئول بسیج جامعه زنان در واکنش به اقدام برخی مراکز بهداشتی در ترویج ناباروری گفت: قوه قضائیه باید به این قضیه ورود کند و جلوی این اعمال غیر قانونی را بگیرد.
کد خبر: ۸۷۳۱۷۸۷
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه مراکز بهداشت همچنان، فرزند کمتر را به عنوان یک ارزش تبلیغ می‌کنند و پیشگیری از بارداری زنان روستایی را وظیفه خود می‌دانند اظهار داشت: به طور کلی وزارت بهداشت اقدام جدی در جهت رفع موانع جمعیتی انجام نداده است.

وی افزود: شاید اقداماتی در سطح بخش نامه و ابلاغیه شده باشد اما در بسیاری از مراکز بهداشتی و روستاها تشویق به عدم فرزند آوری می کنند و یک جو خاصی در بیمارستان ها حاکم است که خانواده هایی که فرزندان دوم و سوم را به دنیا می آورند مورد تمسخر واقع می شوند.

اصلانی ادامه داد: در برخی از درمانگاه ها مردم را به عدم باروری تشویق می کنند و وسایلی را برای جلوگیری از بارداری در اختیار آنها قرار می دهند این مسائل به شخص وزیر بهداشت هم رسیده اما متاسفانه گزارشاتی که به ایشان داده می شود گزارشات صحیح و توام با صحت نیست و لذا شاهد این هستیم که در خراسان جنوبی و استان های دیگر مردم را به صورت کاملاً واضح و آشکار به این امر تشویق می کنند و برای پیشگیری از فرزند آوری به راحتی امکاناتی را به دلایل مختلف فقر، شرایط فرهنگی و جغرافیایی در اختیار آنها می گذارند؛ مع الاسف این اتفاقات در حال رخ دادن بوده و یک گناه نابخشودنی است.

این مقام مسئول بیان داشت: به غیر از بحث های حقوقی و قانونی که در کشور در این رابطه مطرح است اینگونه مسائل غیر شرعی و گناهی نابخشودنی است؛ در سند جمعیت آمده است باید تمام تبلیغات و فعالیت هایی که علیه جمعیت انجام می شود برچیده شود و تمام تجهیزات و امکانات و حمایت ها برای افزایش جمعیت صورت بگیرد اما در وزارت بهداشت همچنان این اقدامات خلاف قانون ساری و جاری است و رسیدگی جدی هم نمی شود.

اصلانی در خاتمه تأکیدکرد: ورود قوه قضائیه به این مسئله مهم بسیار ضروری است، زیرا وقتی کسی از قانون تمکین نمی کند و همچنان مسیر خود را ادامه می دهد قوه قضائیه باید ورود کند و جلوی این اعمال غیر قانونی را بگیرد.


ارسال نظرات