مسجدی که با امام عصر(عج) و نائب آن همراه نباشد همان مسجد ضرار است

تفاوت میان مسجد ضرار با مسجد قبا این بود که مسجد ضرار با پیغمبر همراه نبود ولی مسجد قبا با نظام اسلامی همراه بوده و مسجد خوب مسجدی است که برای تقویت جمهوری اسلامی و ترویج مسائل دینی تلاش کند.
کد خبر: ۸۷۳۱۵۸۴
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری در نخستین جشنواره برترین‌های مساجد استان مازندران که به مناسبت روز جهانی مساجد در حسینیه عاشقان ساری برگزار شد، گفت: مسجد جامع ساری نخستین مسجد در مازندران در سال 247 هجری ساخته شد و دومین مسجد مازندران در سال 249 هجری مسجد جامع آمل بود.

وی افزود: مسجد کانون ذکر خدا است و اگر در مسجد بگوییم الله اکبر لا اله الله می توانیم کاخ سفید و سیاه را به خاک سیاه بنشانیم.

مدیر حوزه های علمیه مازندران با بیان اینکه باید روز مسجد را گرامی بداریم، تصریح کرد: در چنین روزی مسجد القصی از سوی صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد که بر اثر آن دل های ملت های مسلمان سوخت با این حال این اقدام نتوانست آنچنان که لازم بود مردم را به حرکت درآورد.

طاهری با اشاره به فرموده امام راحل افزود: اگر ملت های اسلامی و دولت های مسلمان متحد شوند می توانند دشمنان اسلام را نابود کنند.

وی با بیان اینکه مسجد بد هم می تواند همچون مسجد ضرار در جامعه وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: مسجد قبا از نمونه مساجدی است که بسیار نیکو بوده و اقامه نماز در آن ثواب بالایی داشت.

مدیر حوزه های علمیه مازندران افزود: تفاوت میان مسجد ضرار با مسجد قبا این بود که مسجد ضرار با پیغمبر همراه نبود ولی مسجد قبا با نظام اسلامی همراه بوده و مسجد خوب مسجدی است که برای تقویت جمهوری اسلامی و ترویج مسائل دینی تلاش کند.

طاهری با بیان اینکه هیئت امنا و ائمه جماعات باید مواظب مسجد باشند، گفت: تلاش کنید کیفیت کار مسجد به این صورت مناسب باشد که هزینه‌های آن از هدایای مردم و حلال تامین شود.

وی افزود: از پول هایی که خمس آن داده شده است در مسجد استفاده شود و بهترین پول ها را برای مساجد خرج کنید.

مدیر حوزه های علمیه مازندران خاطرنشان کرد: در قیامت علما، شهدا، قرآن و مسجد از افراد شکایت می کنند و مسجدالحرام، مسجد النبی، مسجد کوفه و مسجد القصی از مهم ترین مساجد جهان هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها