فرمانده سپاه قروه عنوان کرد

کارکرد مساجد در حوزه جنگ نرم مورد توجه قرار گیرد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه، امروز نیز باید نقش و کارکرد مساجد در حوزه جنگ نرم مورد توجه قرار گیرد که شناسایی آسیب‌ها و فرصت و تهدیدها اولین گام برای استفاده از ظرفیت مساجد است.
کد خبر: ۸۷۳۱۳۰۰
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ سعید شعبانی در اولین جشنواره برترین‌های مساجد که به مناسبت روز جهانی مسجد ظهر امروز در حسینیه شهدا این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مساجد محور مقاومت و بنیان انقلاب اسلامی پیش از انقلاب به شمار می‌رفت که امام راحل حرکت انقلابی خود را از این سنگر آغاز کرد.

وی با بیان اینکه تمام افشاگری‌های سیاسی و روشن گری‌ها در این پایگاه مستحکم آغاز و به جامعه منتقل می‌شود، افزود: نقش مساجد رد دفاع مقدس نیز به خوبی مشهود است و مامنی برای اعزام رزمندگان به جبهه‌ها به شمار می‌رفت.

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه، امروز نیز باید نقش و کارکرد مساجد در حوزه جنگ نرم مورد توجه قرار گیرد که شناسایی آسیب‌ها و فرصت و تهدیدها اولین گام برای استفاده از ظرفیت مساجد است.

وی با بیان اینکه دشمن در حوزه‌های گوناگون با ترفندهای مختلفی وارد عمل شده است، اظهار داشت: در حوزه سیاسی با سیاست رخنه و نفوذ، در حوزه اقتصادی با تحریم‌ها، در حوزه فرهنگی با ترویج بدحجابی، فساد و طلاق وارد شده است که توانمندی مساجد در این راستا باید به‌کار گرفته شود.

فرمانده سپاه قروه با تأکید بر اینکه دشمن با برنامه‌ریزی‌های گسترده به دنبال مقابله با فرهنگ مسجد است، افزود: باید اذعان کنیم که دشمن امروز در جبهه جنگ نرم برخی خاکریزهای اول را تصرف کرده است در حالیکه در جنگ سخت اجازه چنین جسارتی به دشمنان داده نشد.

شعبانی بی‌تفاوتی نسبت به آسیب‌ها و تهدیدها را عاملی برای هموار کردن مسیر نفوذ دشمن اعلام کرد و گفت: اگر این بی‌تفاوتی ادامه یابد، وقایع سوریه و عراق برای کشور ما نیز تکرار می‌شود.

وی با اشاره به نقش کلیدی مساجد برای مقابله با آسیب‌های گسترده اجتماعی، گفت: روشنگری ائمه جمعه و جماعت عاملی مهم در برابر همه این آسیب‌هاست.

به گفته فرمانده سپاه قروه، یکی از حوزه‌هایی که می‌توان از ظرفیت مساجد برای آن بهره گرفت، حوزه اقتصاد مقاومتی است که با گذشت 5 ماه از سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل هنوز در شهرستان قروه شاهد یک حرکت در این زمینه نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی بسته به پول تسهیلات و راه‌اندازی کارگاه نیست، گفت: مهم‌ترین بخشی که باید مورد توجه قرار گیرد، حوزه فرهنگ‌سازی است که ائمه جمعه می‌توانند آن را به گفتمان عمومی جامعه تبدیل کنند.

شعبانی مصرف‌گرایی در روستاها را یاز جمله موانع و مشکلات در سر راه اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: ائمه جمعه و جماعات در روستاها باید مباحث تولیدی را مورد توجه قرار دهند، زیرا متاسفانه امروز روستاهای ما مصرف‌گرا شده و اقلام مورد نیاز خود را از شهرها تأمین می‌کنند.

فرمانده سپاه قروه با اشاره به اعتبارات بسیج سازندگی این شهرستان در حمایت از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سال جاری، اظهار داشت: 10 میلیارد و 880 میلیون ریال اعتبار امسال در زمینه حمایت از طرح‌های اقتصاد مقاومتی به بسیج سازندگی شهرستان قروه اختصاص یافته است.

وی کارآفرینی و تولید در عرصه صنعت و کشاورزی را از مهم‌ترین اولویت‌های این بخش دانست و افزود: این تسهیلات به صورت هدفمند به افراد متقاضی ارائه می‌شود تا منجر به ایجاد اشتغال شود.

شعبانی یکی از حوزه‌های مهم در این زمینه با توجه به استعداد شهرستان را فرآوری سنگ‌های معدنی و به ویژه مصنوعات سنگی اعلام کرد و افزود: 5 میلیارد ریال از این اعتبار به شهر سریش‌آباد برای فرآوری محصولات سنگی اختصاص یافته است .

وی دیگر زمینه‌های اختصاص این اعتبار را پرورش قارچ، ماکیان، مرغ خانگی، زنبور عسل، شیلات و دیگر طرح‌های بابازده اعلام کرد.

فرمانده سپاه قروه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای، افزود: یکی از آسیب‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم ماهواره‌ها هستند که مساجد باید در این خصوص نقش‌آفرینی نمایند چرا که بسیاری از معضلات جامعه از جمله اعتیاد طلاق و خودکشی نشأت گرفته از ماهواره‌ها هستند.

وی بر لزوم ارتباط مناسب مساجد و پایگاه‌های بسیج تأکید کرد و افزود: بسیج جدای از مساجد و امامان جماعت و هیأت امنای مسجد نیست.

شعبانی مهم‌ترین مشکل در زمینه توسعه پایگاه‌های مقاومت روستایی را نبود مکان فیزیکی اعلام کرد و گفت: اکنون در سطح شهر و روستا 164 پایگاه بسیج در شهرستان وجود دارد که از این تعداد تنها 44 پایگاه دارای مکان فیزیکی هستند.

شعبانی از هیأت امنا خواست تا نسبت به ایجاد پایگاه‌های بسیج در روستاهای خود همت داشته باشند.

بر اساس این گزارش، در این مراسم از هیأت امنا و خادمین برتر و نیز ائمه جماعات مساجد شهرستان قروه تقدیر شدند.

ارسال نظرات