نقش ایران در تحولات منطقه‌ای ستودنی است

امام جمعه باشت با اشاره به نقش ایران در تحولات منطقه‌ای گفت: سیاست‌های جمهوری اسلامی مانع فروپاشی عراق و سوریه شد.
کد خبر: ۸۷۳۱۰۴۵
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷

ظهر امروز یادواره شهدای مدافع حرم به همت جوانان شهرستان باشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در این مراسم در مورد چگونگی ایجاد داعش اظهار کرد: قریب به 12 سال پیش کنگره‌ای برگزار شد و موضوع جلسه هم روش مهار کردن مسلمانان بود که بانی آن جلسه یهود و صهیونیسم و ایده و روش هم جنگ نیابتی بود.

امام جمعه باشت ادامه داد: در آن جلسه مطرح شد که مسلمانان خودشان با هم درگیر شوند بدون آنکه ما با آن‌ها درگیر شویم.

وی افزود: از بین مسلمانان یک عده را پیدا کردند که آماده جنگ و خواهان قدرت بودند و سلاح و مهمات در اختیار آن‌ها قرار دادند.

عبودی با اشاره به حمله آمریکا به عراق بیان داشت: وقتی عراق ساقط شد آمریکایی‌ها چند نفر از سران القاعده و طالبان را دستگیر و آن‌ها را به زندان ابوغریب بردند پس از آن تعدادی خاخام یهودی با لباس مأموران آمریکایی به درون زندان فرستادند تا با این 10 یا 12 نفر ارتباط برقرار کنند و متوجه شدند که یکی از آنها مدرک دکترای علوم فقه اسلامی دارد.

این خطیب جمعه ادامه داد: او همان کسی است که ابوبکر البغدادی نام دارد و بر او تاثیر گذاشتند.

امام جمعه باشت با بیان دلایل ایجاد داعش افزود: هدف اول این بود که بیداری اسلامی را به انحراف بکشند و هدف دوم ترویج یک چهره خشن از اسلام بود و هدف سوم درگیری مسلمانان و اینکه مسلمانان خودشان یکدیگر را بکشند بدون آنکه دشمن خودش را درگیر کند.

وی بیان داشت: اکنون دشمن خیلی راحت و بدون نیروی نظامی با مسلمانان می‌جنگد.

عبودی با طرح سؤال چرایی حضور مدافعان حرم اظهار کرد: تردید نکنید اگر دولت جمهوری اسلامی و جوانان برومند ما نرفته بودند امروز سوریه، یمن، عراق، لبنان و فلسطین در چنگ دشمن بود.

این خطیب جمعه افزود: ترکیه هم با سیاست جمهوری اسلامی همراهی می‌کند و بدانید اگر جمهوری اسلامی نبود روسیه هم وارد قضیه نمی‌شد و خودش را درگیر نمی‌کرد.

وی گفت: ترکیه با آمریکا و داعش همراه بود اما امروز مصاحبه‌های دولتمردان ترکیه را که رصد کنید مواضعی به مانند گذشته ندارند.

ارسال نظرات