رئیس خانه فعالان فضای مجازی در گفتگو با«بسیج»عنوان کرد

نفوذ سرویس های جاسوسی در بین مشترکین با مسنجر تصویری گوگل

امین وند گفت: اگر سرویسی مانند پیام رسان تصویری گوگل در اختیار ما قرار داده شود مسلماً گوگل از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، وایبر و واتس آپ و غیره بسیار راحت تر بین مشترکین ما نفوذ می کند.
کد خبر: ۸۷۳۰۴۹۳
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

مراد علی امین وند رئیس خانه فعالان فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه در دسترس قرار گرفتن پیام رسان مکالمات تصویری گوگل برای کاربران خطرات بزرگی را به همراه خواهد داشت گفت: ما تجربه های زیادی در حوزه پیام رسان های چند منظوره یا چند ابزاره مخصوصاً در چند سال اخیر در کشور داریم.

وی در ادامه این مطلب گفت: متولیان حوزه ارتباطی کشور علی رغم همه مخالفت های کارشناسان فرهنگی و امنیتی با حوزه نفوذ شبکه های اجتماعی جدیدی موبایلی که نسبت به خطرات و مشکلات آن نکاتی را گوشزد می کردند مقابل همه کارشناسان و نخبگان ایستادند و حتی از تولید نرم افزار های داخلی ایرانی هم حمایتی نکردند و این نرم افزارهای خارجی به صورت گسترده در کشور توزیع و حمایت شد و پهنای باند را نیز به خاطر همین نرم افزار ها به شدت افزایش دادند.

امین وند بیان داشت:متأسفانه این نرم افزار ها همه گیر شده و آمار 20 تا 25 میلییون کاربر عضو شبکه های اجتماعی موبایی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به تبعات استفاده از شبکه های اجتماعی خاطر نشان کرد: تبعات ایجاد این شبکه ها بسیار سنگین است؛ اخیراً هک یکی از اپراتورهای تلفن همراه را در خبرها شنیدیم که تمامی اطلاعات مشترکین هک شده بود و روی این شبکه ها قرار گرفته بود باید گفت این یکی از مسائل مهم و امنیتی کشور است.

امین وند یادآور شد: در حوزه فرهنگی هم که شاهدیم چه مسائلی پیش آمد که مسئولان مدعی فیلترینگ هوشمند شدند کاری که عملاً غیر ممکن بود و پدیده های ضد ارزشی و غیر فرهنگی بین مشترکین را ایجاد کرد.

رئیس خانه فعالان فضای مجازی بیان داشت: متأسفانه در پرونده های مختلف مسائل اجتماعی مخصوصاً در حوزه خانواده پرونده های طلاق، شکایات هتک حیثیت و مسائلی از این قبیل در کشور به وفور ایجاد شده است.

امین وند ادامه داد: این آسب ها پدیده های سیاسی را هم شامل می شود در حال حاضر به ائمه اطهار و مسئولان نظام آزادانه هتک حیثیت می کنند دروغ هایی که می گویند و مسائل و پدیده های سیاسی دیگر.

این کارشناس فضای مجازی خاطر نشان کرد: مسلماً گوگل به دلیل سرویس های گسترده ای که مخصوصاً در حوزه جستجو و ایمیل در کشور ما دارد طرفداران زیادی داشته و حداقل در تمامی گوشی های اندوریدی نرم افزار های گوگل نصب هست و ما اکثر فعالیت های خود را در بستر همین سرویس های گوگل انجام می دهیم؛ حالا اگر سرویسی مانند پیام رسان تصویری گوگل در اختیار ما قرار داده شود مسلماً گوگل از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، وایبر و واتس آپ و غیره بسیار راحت تر بین مشترکین ما نفوذ می کند و اینکه سرویس های جاسوسی گوگل نحوه ذخیره اطلاعات و اینکه در کجا و به کی داده می شود مسئله بسیار مهمی است چراکه حوزه نفوذ این نرم افزار بسیار گسترده خواهد بود.

رئیس خانه فعالان فضای مجازی بیان داشت: سرویس پیام رسان تصویری گوگل مانند تلگرام نیست که بعد از گذشت یک سال مشترکین خود را جذب کند بلکه به این صورت است که گوگل جمعیت خیلی بیشتری را و خیلی راحت تر جمع می کند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار