رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا:

مقام شهید در نتیجه عفت نفس حاصل می‌شود

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: انسانی که عفت نفس داشته باشد، حتی مقامی بالاتر از شهید هم کسب می‌کند.
کد خبر: ۸۷۳۰۳۵۵
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری که در جلسه هفتگی هیأت آل یاسین سخن می‌گفت، اظهار کرد: قاعده انتظار این است که هر شخص منتظر برای رسیدن به اوصاف منتظران چهار گام بردارد که عبارت از خواستن، دانستن، اقدام کردن و هزینه دادن است؛ باطن قرآن امام زمان(عج) است و بدون طهارت نمی‌توان به باطن قرآن رسید.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: شرط ورود به بهشت پاک شدن است و تا زمانی که پاک نشویم، وارد بهشت نخواهیم شد. برخی برای پاک شدن وارد جهنم می‌شوند و زمانی که عذاب گناهان خود را در جهنم دیدند، پاک می‌شوند و بالا می‌روند تا اینکه وارد بهشت می‌شوند.

وی در خصوص روز قیامت تصریح کرد: طبق آیات قرآن در قیامت سوختن است، اما مردنی وجود ندارد. رسول اکرم(ص) زمانی که آیات عذاب را می‌شنید، گریه می‌کرد و رسول اکرم(ص) فرمودند که هر قدر تحمل عذاب روز قیامت را دارید، گناه کنید. بسیاری از افراد در کنار ائمه معصومین(ع) بودند، اما از آنها استفاده نکردند.

ماندگاری با اشاره به امام زمان(عج) گفت: برخی در کنار ایشان شفا و رحمت بدست می‌آوردند، اما برخی دیگر به امام زمان(عج) خسارت وارد می‌کنند. یکی از ویژگی‌های منتظران امام زمان(عج) طهارت است و اگر طهارت نداشته باشیم، امام زمان(عج) را می‌بینیم، ولی نمی‌شناسیم و به ایشان خسارت می‌زنیم.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: برخی افراد همچون جعده همسر امام حسن(ع) و همسر امام جواد(ع) در کنار امام معصوم بودند، اما نه تنها از ایشان استفاده نکردند، بلکه این افراد به امام معصوم خسارت زدند و ایشان را به شهادت رساندند. هر چقدر طهارت ما بیشتر باشد، فیض بری ما از امام زمان(عج) بیشتر می‌شود.

وی در خصوص آیت‌الله بهاءالدینی تصریح کرد: این عالم بزرگوار 24 بار به محضر امام زمان(عج) مشرف شد. برای پاک شدن سه گام اصلی وجود دارد، نخستین گام پیشگیری است که در روایات ما به آن ورع گفته می‌شود؛ یعنی ما باید از زمینه های گناه فرار کنیم، همانطوری که انسان از آتش و پرتگاه فاصله می‌گیرند.

ماندگاری با اشاره به اهمیت ورع اظهار کرد: در روایات آمده که امام علی(ع) از رسول اکرم(ص) پرسید که بهترین اعمال در ماه رمضان چیست، رسول اکرم(ص) پاسخ داد که بهترین عمل در این ماه ورع از گناه و پیشگیری از زمینه‌های آن است. انسان زمانی که در شرایط گناه قرار می‌گیرد، باید همچون حضرت یوسف عفت نفس داشته باشد و طبق آیات قرآن در آن شرایط باید به خداوند پناه ببرد.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: رسول اکرم(ص) می‌فرماید که بالاتر از هر مقام نیکی، یک مقام وجود دارد، اما بالاتر از شهادت دیگر هیچ مقامی وجود ندارد، ایشان همچنین فرمودند اگر جوانی با گناه شهوانی روبه‌رو شود و خود را آلوده آن نکند، مقامی همچون شهید بلکه بالاتر خواهد داشت. یعنی انسانی که عفت نفس داشته باشد، مقامی بالاتر از شهید هم کسب می‌کند.

وی در خصوص انسان گناهکار تصریح کرد: انسان زمانی که گناه مرتکب شد، باید از آن گناه استغفار کند. یکی از حیله‌های شیطان این است که انسان‌ها را آلوده به گناه می‌کند و پس از آن به ما می‌گوید که دیگر با این آلودگی نماز و روزه فایده‌ای ندارد و ما را از رفتن به مجلس توسل منع می‌کند.

ماندگاری با اشاره به آثار استغفار خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع) و علمای بزرگوار بر استغفار تاکید زیادی داشتند، انسان گناهکار باید سعی کند که دست از گناه بردارد و استغفار را هیچ گاه ترک کند.
ارسال نظرات