خبرهای داغ:

رکورد تولید گندم با 96 هزار تن در بوکان شکسته شد

ریئس اداره غله شهرستان بوکان از رکوردشکنی تولید گندم و افزایش 100 درصدی این محصول استراتژیک در بوکان خبر داد
کد خبر: ۸۷۲۹۷۰۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، "وریا شیرزاد " رئیس شرکت غله شهرستان بوکان در گفتگو با خبر نگار کانی پرس ضمن تائید این خبر گفت: سال گذشته بیش از 54 هزار تن گندم از کشاورزان بوکانی خریداری شد که این میزان در سال جاری به 96 هزار تن رسیده است.

وی افزود: پیش بینی می کنیم تا پایان فصل خرید گندم بیش از 105 هزار تن گندم از کشاورزان بوکانی به صورت تضمینی خریداری شود که در صورت تحقق این مهم ما شاهد افزایش 100 درصدی تولید گندم نصبت به سال قبل در شهرستان خواهیم بود.

رئیس اداره غله بوکان ادامه داد: این مقدار خرید گندم در طول تاریخ بوکان بی سابقه بوده و رکورد تولید گندم امسال در بوکان شکسته شد.

شیرزاد در باره علت های افزایش 100 درصدی تولید گندم در بوکان عنوان کرد: افزایش میزان برداشت گندم به دلیل بارش های مناسب، افزایش سطح کشت، رغبت کشاورز برای تولید گندم، افزایش قیمیت خرید تضمینی و همچنین فعالیت شبانه روزی مراکز تحویل گندم در این شهر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون 7 مرکز خرید در شهرستان بوکان فعال هستند که 3 مرکز آن مربوط به اداره غله و 4 مرکز دیگر نیز تحت نظر اداره تعاون روستای شهرستان هستند.

رئیس شرکت غله بوکان اظهار کرد: به علت حجم بسیار بالای خرید گندم در بوکان و حجم کم سیلوهای شهرستان ما مجبوریم گندم خریداری شده را جهت ذخیره سازی به شهر های همجوار بفرستیم.

وی همچنین در مورد پرداخت پول خرید گندم به کشاورزان تصریح کرد: امید است طی چند روز آینده این مهم محقق شود.

ارسال نظرات