امام جمعه کرج مطرح کرد:

تلاش جدید انگلیس برای ضربه به نظام اسلامی، با استفاده از عنصر سازمان منافقین

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفت:در تازه‌ترین حرکت دشمن، انگلیس با کمک گرفتن از منافقین اقدام به تخریب و تضعیف شخصیت حضرت امام (رضوان‌الله تعالی علیه) و حاج احمد آقا (ره) و متهم کردن نظام اسلامی کرده‌اند و در فضای مجازی جنجالی به پا کرده‌اند.
کد خبر: ۸۷۲۹۳۹۰
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج به نقل از سایت امام جمعه کرج؛ نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج، ضمن توصیه‌ی همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: متقین طبق وظیفه عمل کرده و بر اساس خواسته و میل خودشان کاری را انجام نمی‌دهند

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با طرح بحث اهمیت نماز در بیان نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، اظهار داشتند: امام (علیه‌السلام) که مولود کعبه و اولین اقامه کننده‌ی نماز پس از رسول خداست؛ با نماز انس ویژه‌ای داشت و حتی در بحبوحه‌ی جنگ، در زمان نماز، جنگ را متوقف می‌کرد و می‌فرمود اساس جنگیدن ما برای برپایی نماز و احکام الهی است.

توجه به اوقات نماز، نشانه شناخت شیعه واقعی

ایشان با اشاره به آیات و روایات و بیانات مولی (علیه‌السلام) در نهج‌البلاغه، در اهمیت نماز، عنوان داشتند: یکی از نشانه‌های شناخت شیعیان در بیان معصومین (علیهم‌السلام) توجه دادن به اوقات نماز است و اثر نماز همراه با توبه، در روح انسان را از بین برنده‌ی گناهان به‌مانند ریزش برگ‌های پاییزی درختان دانسته‌اند.

ایشان افزودند: نماز دورکننده‌ی انسان از فحشا و منکرات است و اگر شخصی اهل این مسائل باشد نیز از نماز دور خواهد شد؛ اگر نماز می‌خوانیم و جامعه‌ی ما دچار مشکلات و مفاسد است، نشان‌دهنده‌ی این است که انس ما با این چشمه‌ی تطهیر کننده‌ی جسم و جان، ناکافی است.

امام‌جمعه کرج با گرامیداشت روز جهانی مساجد در ۳۱ مردادماه، بیان داشتند: مسجد نقشی اساسی در جامعه‌ی اسلامی دارد و در این روز گذشته از تقدیرات و تشکرات معمول از ارکان و فعالین این حوزه، باید به بازخوانی این نقش در جامعه و بهبود و تقویت آن پرداخت.

مسجد، پایگاه توحید و مرکز تربیت مسلمان انقلابی

ایشان افزودند: در نگاه اسلام مسجد مرکز تمام فعالیت‌های اجتماعی فرد مسلمان و عامل وحدت و انسجام جامعه‌ی اسلامی است؛ لذا موردتهاجم و بخل دشمنان انقلاب و اسلام قرارگرفته و تمام تلاش خود را برای از کار انداختن آن به کار بسته‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تهاجم و تخریب گسترده‌ی آل سعود و آل خلیفه به مساجد بحرین، اظهار داشتند: این نوع عمل که مشابه آن را در رفتار تروریست‌های داعش هم می‌بینیم بیانگر عمق سازندگی مسجد در جامعه‌ی اسلامی است؛ البته این مقابله با مساجدی است که مروج اسلام انقلابی و تربیت‌کننده‌ی مسلمانانی این‌چنین است.

ایشان با بیان اینکه عمران و آبادی مسجد به نمازگزاران آن است، خاطرنشان ساختند: جایی که دشمنان توان تخریب و مقابله فیزیکی با این پایگاه‌های توحیدی ندارند، برای بی‌اثر کردن و از کار انداختن آن و دور ساختن افراد از این رکن اساسی اسلام تلاش می‌کنند که در کشور ما هم همین کار توسط یک خط مرموز و مخفی، انجام‌شده و می‌شود.

بنای فرهنگسراها، طرحی برای تضعیف جایگاه و اثرگذاری مساجد بودند

رئیس شورای سیاست‌گذاری مساجد استان البرز با اشاره به اقدامات به‌ظاهر فرهنگی در دولت‌های گذشته، خاطرنشان ساختند: در دولت اصلاحات و دوران کارگزاران، با حرف‌های زیبا و پرطمطراق و با یک انحراف جدی، فرهنگسراها را در نزدیکی مساجد ساختند تا کارایی این مراکز را کاهش دهند و اثرات آن‌ها را خنثی کنند؛ بعدها نیز کانون‌های مساجد برای مقابله با بسیج ساخته شد که البته بعدها روی این کانون‌ها کارهایی شد که این مراکز مقداری به آنجایی که باید باشند، برگشتند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر لزوم اصلاح کارکرد مساجد در جامعه و بهبود آن گفتند: مسجد یکی از گران‌ترین سازه‌های کشور است که شاید در شبانه‌روز فقط دو ساعت مورداستفاده قرار گیرد؛ فعالیت مساجد ما کم است درصورتی‌که می‌تواند مرکز تحولات یک منطقه باشد و این مسئله به عهده امام و مأموم و بسیج و همه‌ی ارکان مسجد است.

ایشان تأکید کردند: امام مسجد باید به شکل مستمر در مسجد فعالیت کند؛ نه اینکه چند کار داشته باشد و یک کار او نیز امامت مسجد باشد؛ امام مسجدی که در آنجا حضور نداشته و دسترسی مردم به او مشکل باشد به درد امامت مسجد نمی‌خورد.

ایشان تصریح کردند: دنیا و آخرت مردم در گرو مسجد است؛ در مسجد، نیروها را باید انقلابی بار آورد؛ امام باید صبور، باحوصله، به‌روز، پاسخگو به نیازهای مردم در امور دینی و اخلاقی باشد، با جوانان به‌خوبی ارتباط برقرار کند و با شبهات مطرح و پاسخ آن‌ها آشنا باشد، درعین‌حال به انضباط و آراستگی ظاهر و حضور به‌موقع در مسجد نیز توجه کافی داشته باشد.

امام‌جمعه کرج، توجه به نظافت و آراستگی مسجد را نیز مهم ارزیابی کرده و گفتند: بو و نور و صوت در بنای مسجد، باید جزو مهم‌ترین نکات موردتوجه خادم و هیئت‌امنا باشد؛ ضمناً خادم و هیئت‌امنا و بسیج و کانون، همه باید بدانند که بازوهای امام مسجد هستند؛ باید کمک‌کار او باشند و با برنامه‌ریزی‌های کوتاه، میان و بلندمدت برای خود چشم‌انداز داشته باشند.

تاکید بر تشکیل شوراهای فرهنگی مساجد

ایشان تأکید کردند: تشکیل شوراهای فرهنگی مساجد، در کنار هیئت‌امنا، تأثیر مثبتی بر برنامه‌ریزی امور فرهنگی و فعالیت‌های مسجد خواهند داشت؛ مردم نیز باید در این میدان حاضرشده و به وظیفه‌ی خود در حضور خود و فرزندان خود در مسجد اهتمام داشته باشند تا نتایج این برنامه‌ریزی‌ها در تعالی محله و منطقه و جامعه آشکار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با گرامیداشت روز صنعت دفاعی کشور درسی و یکم مردادماه، گفتند: قله بالنده‌ی خودکفایی که صنعت دفاعی اکنون بر بلندای آن ایستاده است، سی‌وهفت سال مجاهدت و تحمل سختی‌ها و موانع را در عقبه‌ی کاری خود دارد؛ این صنعت یکی از مصادیق اتکا به خود و درون‌گرایی است که توانسته با غلبه بر تحریم‌ها و تهدیدها به‌پیش برود و می‌تواند الگوی بخش‌های دیگر مانند اقتصاد باشد.

ایشان ادامه دادند: یکی از ارکان مهم امنیت ملی هر کشوری، صنایع دفاعی اوست؛ قسمتی از اقتدار دفاعی و تمامیت ارضی هر کشور، صنایع دفاعی اوست؛ آیا در فضایی که دشمن دائماً برای ما رجز می‌خواند و به توان داخلی ما ایراد می‌گیرد، صحیح است که برای خوش‌آمد او عقب‌نشینی کنیم و مثلاً بگوییم که دوران موشک گذشته و دیگر به موشک نیازی نداریم؟!

ایشان افزودند: به بیان رهبری و تذکر ایشان توجه کنید که این بحث‌ها راجع به موشک و این‌ها به معنای مخالفت با توانمندی دفاعی ماست و هر نغمه‌ای از هر شخصی برای تضعیف و بی‌اثر کردن صنعت دفاعی کشور شنیده شود، نه صدای دوست که صدای دشمن است.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: دشمنان با تهدیدات خود به دنبال تسلیم شدن ما هستند و بعضی‌ها هم جاهلانه حرف‌های دشمن شادکن می‌زنند؛ اما دشمنان هم خوب می‌دانند که ایران اسلامی با جوانان غیور و نیروهای مسلح خود، هرگز تسلیم افزون‌طلبی آن‌ها نخواهد گردید.

تلاش جدید انگلیس برای ضربه به نظام اسلامی، با استفاده از عنصر سازمان منافقین

ایشان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، با توجه به موج جدید تلاش دشمنان برای تخریب چهره‌ی نظام اسلامی و تضعیف ارکان آن، اظهار داشتند: در تازه‌ترین حرکت دشمن، انگلیس با کمک گرفتن از منافقین اقدام به تخریب و تضعیف شخصیت حضرت امام (رضوان‌الله تعالی علیه) و حاج احمد آقا (ره) و متهم کردن نظام اسلامی کرده‌اند و در فضای مجازی جنجالی به پا کرده‌اند؛ البته با مقداری دقت می‌بینیم که همان بیانات گوینده‌ی کلمات، با تناقضات فراوانی که در صحبت‌هایش هست، نشان‌دهنده‌ی ساده‌لوحی اوست و متأسفانه بازهم ضعف دیپلماسی ما در اینجا مشهود است که باید پرسید چرا این‌گونه عمل می‌شود؟!

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، اظهار داشت: بر اساس روایات معتبر اسلامی کسی که شمشیر و سلاح خود را برای ترساندن مردم از نیام برآورد، محارب و مفسد فی‌الارض است؛ حال چگونه از کسانی که بیش از ۱۷۰۰۰ نفر از بی‌گناهان و غیرنظامیان دفاع می‌کنند؟! این‌ها که داخل خانه‌های نمردم نارنجک می‌انداختند و به انواع روش‌ها اقدام به قتل و شکنجه‌ی مردم می‌کردند، آیا این‌ها استحقاق اعدام نداشتند؟!

وی تأکید کرد: مردم باید دقت کنند و حرف‌هایی که زده می‌شود را با بیان اسلام و قرآن بررسی کنند تا دچار تحریف و انحراف نشوند.

لزوم بررسی صادقانه و بی طرفانه ی کارنامه دولت در هفته دولت و اهمیت آن در تعیین آینده ی کشور

آیت‌الله حسینی همدانی با گرامیداشت هفته دولت در دوم تا هشتم شهریورماه،بیان کرد: خوب است در این هفته ضمن قدردانی از تلاش دولتمردان در بهبود و تعالی کشور، به کارنامه‌ی فعالیت و عملکردهایشان در نقاط ضعف و قوت پرداخته شود تا امکان تقویت یا جبران فراهم شود.

وی افزود: اشکالاتی که در معیشت و فرهنگ و اقتصاد و دیپلماسی داشته‌ایم، اکنون قابل‌طرح و بحث هستند؛ درعین‌حال مسئله‌ی برنامه ششم که بسیار حساس است، وعده‌های دولت به مردم، توصیه‌های رهبری به دولت، میزان پایبندی دولت به این تذکرات و نتایج حاصله از این پایبندی و توجه نیز از مسائل قابل‌طرح در این ایام است که در تعیین آینده‌ی مردم مهم و تأثیرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با گلایه از موضع‌گیری‌ها و سخنان ناشایست بعضی وزرا و نمایندگان مجلس در هفته گذشته، اظهار داشت: این حرف‌ها چه‌حرف‌های بی‌ربطی است که زده می‌شود؛ کشور ما، کشور شیعه و دارای فرهنگ غنی اسلامی است و این‌گونه سخن گفتن شایسته و در شان مسئول جامعه‌ی اسلامی نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها