معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

رشد هشت درصدی تولید عسل امسال نسبت به سال گذشته در استان زنجان

تولید عسل امسال نسبت به سال گذشته در استان رشد هشت درصدی را نشان می دهد و پیش بینی می شود از تولید این میزان عسل 225 میلیارد ریال عاید بهره برداران شود.
کد خبر: ۸۷۲۹۰۶۸
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: پرورش زنبور عسل از جمله رشته های دامپروری به شمار می رود به طوری که در اکثر نقاط کشورمان از جمله استان زنجان علاقه مندان بسیاری در این حوزه فعالیت داشته و از این طریق کسب درآمد می کنند.

رحمان رستم خانی با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان در حوزه پرورش زنبور عسل در استان زنجان افزود: در راستای تولید عسل در این استان، شهرستان طارم به دلیل برخورداری از آب و هوای گرم و معتدل برای زمستان گذرانی بسیار مناسب بوده و در سایر مناطق استان نیز امکان پرورش زنبور عسل در طول سال فراهم است.

وی با اشاره به اینکه سرشماری زنبور عسل در استان زنجان همه ساله در مهر ماه انجام می گیرد، خاطرنشان کرد: براساس سرشماری انجام گرفته در مهر ماه سال گذشته تعداد 2هزار و 246 زنبور دار با 89 هزار و 747 کلنی زنبور عسل در استان فعالیت دارند.

رستم خانی میزان تولید عسل طی سال گذشته در استان زنجان را 653 تن اعلام و تصریح کرد: ارزش ریالی این میزان عسل 147 میلیارد ریال برآورد شده است.

این مسئول از پیش بینی تولید 700 تن عسل طی سال جاری در استان زنجان خبر داد و افزود: تولید عسل امسال نسبت به سال گذشته در استان رشد هشت درصدی را نشان می دهد و پیش بینی می شود از تولید این میزان عسل 225 میلیارد ریال عاید بهره برداران شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه آغاز برداشت عسل در استان زنجان بستگی به شرایط آب و هوایی دارد، خاطر نشان ساخت: امسال برداشت عسل در استان از اوایل مرداد ماه آغاز شده و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات