کمک رسانی جهادگران بسیجی به روستای سعید کندی در ماهنشان

جهادگران ماهنشانی دست یاری و کمک رسانی را در روستای سعید کندی که یکی از محرومترین روستاها و در دورترین نقطه شهر ماهنشان قرار دارد، دادند.
کد خبر: ۸۷۲۸۶۷۳
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، جهادگران ماهنشانی دست یاری و کمک رسانی را در روستای سعید کندی که یکی از محرومترین روستاها و در دورترین نقطه شهر ماهنشان قرار دارد، دادند.

گفتنی است، روستای سعید کندی با جمعیتی بالغ بر ۳۳۰ و ۶۳ خانوار در ۷۰ کیلیومتری شهر مرکزی ماهنشان واقع شده است و مشکلات بسیاری گریبانگیر اهالی این روستا است.

عمده مشکل این روستا رانش زمین و کوه های اطراف است که اگر مسئولین دیر اقدام کنند مشکلات عدیده ای برای اهالی پیش می آید ، مشکل در حریم بودن سیل این روستا و آب آشامیدنی و عدم آنتن دهی دیجیتال و …از دیگر مشکلات مردم سعید کندی است.

اما مشکل اساسی و فعل و حال آنها، جاده ی روستای سعید کندی است که اگر احیانا کمی ناوارد به جاده و رانندگی باشید قطع به یقین تلفات جانی و مالی در این مسیر خواهید داشت، طوری که با دیدن این جاده و در مسیر قرار گرفتن آن در فصل تابستان بلافاصله وصیت نامه ات به ذهنت می آید و شهادتین را در زبان جاری می کنی چه برسد در فصل بارندگی و بارش برف که قطعا راه های این روستا ها بسته می شود.

وحشت در حین طی جاده سعید کندی به حدی است که دیوار مرگ هم به گرد پای آن نمی رسد.

اما با این همه اوصاف مردمانی از جنس من و شما در این روستا زندگی می کنند و از راه کشاورزی و دامداری امرار معاش می کنند.

مردمانی که در دورترین نقطه شهر مرکزی قرار دارند و از محرومیت هایی وصف ناشدنی برخوردارند، نیازمند توجهات مسئولین هستند.

گروهای بسیج سازندگی حوزه مقاومت شهید مصطفی خمینی (ره) سپاه ناحیه ماهنشان که از دیار همین مردمان هستند در قالب اردوهای جهادی به تعداد ۲۵ نفر به مدت هفت روز در لابه لای حوادث های مختلف دوران زندگیشان امور خدمات رسانی و کمک به هم نوعان را بر د یگر امورات خود ترجیح داده و روستای سعید کندی را برای کار جهادی انتخاب کردند.

بسیجیانی که شاید دست هر مسئول بی فکر و وظیفه نشناس را از پشت بستند و خضر رهی برای مردمانی در مناطق محروم شدند که نیازمند توجه از مسئولین بالادست هستند.

در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه محرومیت زدایی نسبت به اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم فعالیت هایی را بسیج سازندگی سپاه ناحیه ماهنشان انجام داده است، اظهارکرد: اردوهای جهادی با حضور جهادگران بسیجی از قشرهای مختلف حوزه های مقاومت تابعه در مناطق محروم شهرستان برگزار می شود.

ارسال نظرات