خبرهای داغ:
آیت‌الله حسینی همدانی:

فعالیت مهدکودک‌های قرآنی در کشور، اتفاق مبارکی است

آیین افتتاحیه‌ی ششمین دوره‌ی تربیت و آموزش مربیان مهدکودک و پیش‌دبستانی‌های سازمان بسیج جامعه‌ی زنان سراسر کشور، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، صبح روز گذشته در اردوگاه شهید میرحسینی تهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۸۶۲۶
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
 آیت‌الله حسینی همدانی، در این برنامه، با تبریک دهه کرامت و ولادت امام هشتم (علیه‌السلام)، بیان داشتند: خدای کریم، معلمی است که کرامت می‌آموزد؛ این کرامت در سایه‌ی تقوا به دست می‌آید و این تقوا امکان تشخیص حق از باطل در مسائل و جریانات را به انسان می‌دهد.

ایشان بیان داشتند: خدا نیز در ابتدای خلقت انسان، او را به لفظ کرامت ستود که بیان داشت "و لقد کرّمنا بنی‌آدم” و اهل‌بیت و سجیت ایشان را نیز فضل و کرامت خواند و در زیارت جامعه‌ی کریمه، ایشان را ستون‌ها و اصول کرامت می‌خوانیم.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه ما نیز باید اهل کرامت باشیم؛ تصریح کردند: اگر انسان اهل ذکر و یاد خدا و ارتباط با او بود؛ برنامه‌ی زندگی‌اش را با دستورات خداوند تنظیم کرد و محور برنامه‌هایش را، خواست پروردگار عالمیان قرارداد، مسلماً او از اهل کرامت خواهد گشت؛ معیار در همه حال باید خدا و طاعت او باشد؛ در این صورت قرب او نیز حاصل خواهد شد.

ایشان افزودند: قلب محل ادراک ما است؛ اگر در اختیار انسان نباشد و در اختیار شیطان باشد، همین می‌شود که در جامعه و سیاست‌های جهانی می‌بینید؛ ورودی‌های این قلب، چشم و گوش هستند که مراقبت از آن‌ها انسان را به مقام علی ابن ابیطالب (علیه‌السلام) می‌رساند و رها کردن آن‌ها انسان را از حیوانات پست‌تر می‌کند.

استاد اخلاق حوزه‌ی علمیه البرز، اظهار داشتند: اگر قلب را درست دروازه‌بانی نکنیم، شیطان حاکم آن خواهد شد و قلبی که باید خانه خدا باشد، محل ورود و صدور خبائث و مفاسد خواهد شد.

ایشان ادامه دادند: در کنار قلب سلیم، یکی از مسائل مهم در کرامت ما، ذکر است؛ اگر این ذکر از پیری، میان‌سالی، جوانی و یا کودکی در انسان شروع شود، اثرات متفاوتی در افراد دارد که کودکی بهترین زمان این تعلیم و نتیجه‌بخش بودن آن است.

آیت‌الله حسینی همدانی، خاطرنشان ساختند: جامعه‌ی اسلامی و قرآنی هرگز نباید دچار مفاسد اخلاقی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و امثالهم باشد؛ اگر کسی زندگی خود را تحت تعلیم قرآن تنظیم کرده باشد، هرگز به خود اجازه‌ی دست‌درازی و برداشت ناصحیح از بیت‌المال مسلمین -آن‌گونه که اخیراً در فضای فعالیتی بعضی مدیران و مسئولین مشاهده شد- نخواهد داد.

ایشان خاطرنشان ساختند: تصرف در اموال عمومی جامعه و آن‌هم با چنین شدتی و بدتر از آن، به دنبال محملی برای قانونی و پاک جلوه دادن این عمل، نتیجه‌ی همین عدم تعلیم اسلامی و انقلابی است و ما اگر تعلیمات لازم به کودکان را به‌درستی پیگیری نکنیم، د آینده‌ی نزدیک با مشکلات و مسائل مشابه روبرو خواهیم شد.

ایشان تلاش در راستای تعلیم و تربیت صحیح قشر کودکان به‌خصوص دختران را از وظایف فردی و اجتماعی اولیه‌ی هر کس دانسته و بیان داشتند: دختران، جامعه آینده‌ی کشور را خواهند ساخت، اگر دختران درست تعلیم نبینند، ما ر آینده مدیر درستی نخواهیم داشت؛ خانواده‌ی درست نخواهیم داشت، چراکه همسران و مادران درستی وجود نخواهند داشت.

امام‌جمعه کرج گفتند: نهضت فمینیسم در دنیا و عالم و با قدرت تمام در حال فعالیت برای از بین بردن بنیان خانواده است؛ حرف‌هایی می‌زنند که ظاهری عامه‌پسند دارد ولی نتیجه‌ی او، انحطاط و اضمحلال بنیان خانواده است.

ایشان افزودند: با وجود چراغ پرنور قرآن که برای جزئی‌ترین مسائل زندگی راهکارهای عالمانه ارائه داده است، چرا باید در تاریکی و کورمال‌کورمال راه برویم؛ این‌ها را هم باید از کودکی شروع کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با تأکید دوباره بر اهمیت و لزوم شروع تعالیم قرآنی از دوران خردسالی و کودکی، تصریح کردند: در کشور خلأ جدی در تعیین نهاد مسئول تربیت و پرورش دوران قبل از مدرسه وجود دارد، به‌عنوان‌مثال بخشی از کار به سازمان بهزیستی سپرده‌شده که اساس تکلیف او نگهداری کودکان و نه آموزش آن‌هاست و درنتیجه کار به سامان نمی‌رسد و با سو استفاده از این نابسامانی، فرقه‌های پلید و استکباری فضای مدیریتی بسیاری از مهدهای کشور را به دست گرفته‌اند و از همین دوران بنیان‌های اعتقادی کودکان را نابود می‌کنند.

ایشان با اشاره به راهنمایی‌های اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در تعیین سنین مناسب برای آموزش‌های مختلف به فرزندان، اظهار داشتند: چگونه می‌خواهید کودکی را که مثلاً تا پانزده‌سالگی به بهانه‌ی کم سن و سال بودن رها کرده‌اید، تحت تعلیم قرار دهید؟! کودکان را باید از کودکی سرمایه‌ی علم و ایمان داد و آموخت که این مسئله در مهدهای قرآن قابل انجام است.

آیت‌الله حسینی همدانی گفتند: اگر تعلیم و تعلم درست انجام شود، آثار آن در تحولات نظام عالم مشاهده خواهد شد؛ مربیان باید به کار خود باور داشته باشند و همین باور، مشکلات عدیده‌ی این کار را آسان خواهد ساخت.

ایشان با اشاره به کلیدواژه‌ی پرتکرار انقلابی گری در بیانات اخیر رهبر انقلاب، اظهار داشتند: برای تربیت افراد انقلابی، باید زمینه‌های شناخت حق و باطل، آشنایی با معارف بلند دینی و اخلاق را در کودکی در دل شخص کاشت که این مهم جز با تعلیم مربی‌ای که با جان او ارتباط برقرار می‌کند؛ حاصل نخواهد شد.

ایشان ادامه دادند: مربیان مهدکودک‌ها باید صبر و حوصله‌ی خود را بالا ببرند و در برخوردهایشان با کودکان، دقت تام و تمامی داشته باشند؛ چراکه برخورد خوب و برخورد بد، آثار عمیق و گاها جبران‌ناپذیری در آینده‌ی فرد خواهند داشت و بدانند که شخص در هر موقعیت و سن و جایگاهی از تعلیم که باشد، اثر آن به‌اندازه‌ی تعالیم پیش از دبستان نخواهد بود.

امام‌جمعه کرج گفتند: توسعه‌ی فعالیت مهدهای قرآن در کشور، اتفاق میمون و مبارکی است که چون اساس آن بر تقوا استوار است، انشالله آثار و برکات فراوانی خواهد داشت.

انتهای پیام/ل

ارسال نظرات