خبرهای داغ:
نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی:

مجاهدت شهید ابوترابی در تاریخ اسلام تکرار نمی‌شود

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: مجاهدت سید آزادگان، شهید ابوترابی دیگر در تاریخ اسلام تکرار نمی‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۸۵۶۹
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح خانه موزه‌‌ی خاندان شهید ابوترابی، گفت: این موزه خانه عالمان با ایمان، با اخلاق، باتقوا و سیاست‌ورزان بوده و این کلمات بار معنوی خانه را دو چندان می‌کند.


وی با بیان اینکه سیره سید آزادگان، شهید حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد، مبتنی بر علم و آموزه‌های دینی بود و مراقب بودند، آنچه را آموختند به عمل کردن آن متعهد باشند، افزود: ایشان تلاش می‌کردند که با انجام کارهای موثر در کرامت انسانی دیگران تاثیرگذار و موثر باشند تا بتواند موجب افزایش ارتباط آنها با خداوند شود.


ابوترابی‌فرد، با بیان اینکه در تاریخ اسلام مجاهدت شهید ابوترابی دیگر تکرار نمی‌شود، گفت: ابوترابی اسوه‌ی ایثار و مقاومت بود و هنوز نکات ناگفتنی از شخصیت ایشان بسیار مانده است که باید بیشتر از ویژگی‌های ایشان گفته تا ابعاد مختلف این شخصیت بزرگ برای آحاد جامعه تبیین شود.


وی با اشاره به ورود سید آزادگان، شهید حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد به میهن اسلامی افزود: در بدو ورود ایشان به خانه، مردم شهیدپرور قزوین و شال از شور و شعف خود گوسفند و گاو ذبح می‌کردند و اینگونه اظهارات خود را به ما نشان دادند که قدردان آنها هستیم.


نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید یاد شده بعد از 10 سال اسارت به میهن اسلامی بازگشتند، گفت: در تمام این مدت مادر ایشان با صبر و استقامتی که داشتند توانستند خانواده را مدیریت کنند تا مشکلی پیش نیاید.


ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه مادر سید آزادگان نماد صبر و استقامت بود، گفت: بعد از 10 سال که فرزند ایشان از اسارت برگشت مدتی بعد همسر و فرزندش در سانحه تصادف و به دیار حق شتافتند ولی ایشان لب به شکایت باز نکرد.


وی با بیان اینکه از دست دادن دو شخصیت بزرگ برای مادرم سخت بود، افزود: ایشان از آنجایی کوه صبر و ایثار بودند توانستند این داغ وارده را تحمل کنند.


نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مادرم همیشه ذکر خدا را بر لب داشت، گفت: ایشان به قیامت و معاد ایمان داشت و همین موجب ارتقای روحیه صبر و متانت ایشان شده بود.
ابوترابی‌فرد افزود: امروز مادران جامعه باید از سیره چنین زنانی درس بگیرند تا بتوانند ضمن مدیریت خانواده، مشکلات را رفع و آسایش و آرامش را در خانه حاکم کنند

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار