مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

تعاونی‌ها باید با اقدامات لازم نسبت به بهبود اقتصاد خود کمک کنند

برای دولت اختصاص اعتبار به تعاونی‌ها ممکن نیست؛ تعاونی‌ها باید با اقدامات لازم نسبت به بهبود اقتصاد خود کمک کنند.
کد خبر: ۸۷۲۷۴۶۶
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در جلسه با اعضای اتاق تعاون و تعدادی از تعاونگران استان زنجان گفت: اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان بیش از 85 درصد از وظایف خود را در حوزه تعاون عملیاتی کرده است، بر انجام خود نظارتی از سوی تعاونیها تاکید دارد.

احمد غریوی گزارشی از فعالیت‌های بخش تعاون در استان زنجان ارائه کرد و افزود: سفرهای متعددی توسط معاون وزیر تعاون به استان زنجان انجام شده که نشان از اهمیت این بخش است.

وی با اشاره به تدوین سند توسعه بخش تعاون اظهار داشت: این سند تدوین شده اما بلااستفاده مانده است که برای اجرایی و عملیاتی شدن آن باید، توجیه لازم انجام شده و دستگاه‌ها الزام و اجبار دستگاه‌ها برای استفاده از آن داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه اداره کل تعاون بیش از 85 درصد از وظایف خود را در حوزه تعاون عملیاتی کرده است، گفت: با این وجود برای اجرای برنامه‌های بیشتر و انجام نظارتها اقدامات مستمرتری باید انجام شود.

غریوی با تاکید بر انجام خود نظارتی از سوی تعاونیهای استان زنجان افزود: در ارکان تعاونی‌ها بخشی به عنوان نظارت است که با این وضعیت تعاونی‌ها باید توجه بیشتری به خود نظارتی داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه برای دولت اختصاص اعتبار به تعاونی‌ها ممکن نیست، گفت: تعاونی‌ها باید با اقدامات لازم نسبت به بهبود اقتصاد خود کمک کنند.

همچنین رئیس اتاق تعاون قیدار با اشاره به اینکه در شهرستان قیدار یک هزار و 200 تعاونی فعال است که بیشتر آنها در زمینه کشاورزی فعالیت دارند، گفت: به علت عدم حمایت مالی اینها دچار رکود مالی شده‌اند.

رستمی با بیان اینکه اگر برنامه‌ای برای اتاق تعاون باشد، نیازمند مساعدت معاونت امور تعاون برای فعالیت بهتر است، افزود: رشد اقتصادی مردم و کشاورزی و محصولات در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات