یک جامعه شناس در گفتگو با«بسیج»:

آسیب دیدگان اجتماعی با راهکارهای نوین توانمند سازی شوند

استاد دانشگاه گفت: تمامی مسئولان باید در جهت توانمند سازی قشر آسیب دیده ناشی از معضلات اجتماعی رویکردهای نوین و راهکاری موثری را ارئه داده و به آن عمل کنند تا این آسیب ها در جامعه به حدأقل برسد.
کد خبر: ۸۷۲۷۲۴۸
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

دکتر محمد حیدرپور جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به معضلات  اجتماعی همچون تکدی گری، معتادان متجاهر و زنان خیابانی در کلانشهرها و آسیب های ناشی از آن در جامعه اظهار داشت: آسیب های اجتماعی از مسائلی هستند که نباید تک بعدی به آنها نگاه کرد.

وی در ادامه این مطلب گفت: کارگزاران فرهنگی، سیاسی و اجتماعی همه باید در کنار یکدیگر همکاری موثری داشته باشند؛ چراکه این آسیب ها با پدیده صنعتی شدن و عوارض نظام شهری همراه است؛ بسیاری از کشورها برای کاهش ناهنجاری ها در کشورشان قدم های موثری برداشته اند و به گونه ای عمل کرده اند که آسیب های اجتماعی را به حدأقل برسانند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: برای رسیدن به نتیجه موفقیت آمیز در به حدقل رساندن آسیب های اجتماعی در کشور ما باید به ترویج فرهنگ اسلامی با رویکرد خاص خود پرداخت که این مسئله هم نیازمند عملکرد و همکاری همه جانبه کارگزاران سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و گروه های خیریه با یکدیگر است؛ لذا بهتر است نهاد ها و ارگان های مختلف مانند دولت و شهرداری در این خصوص به صورت بخشی و موازی کاری عمل نکنند.

این جامعه شناس با اشاره به نقش مهم رسانه ها در تشویق مردم و گروه های خیریه به مساعدت با نهاد های دولتی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی گفت: علاوه بر لزوم همکاری و همگامی مسئولان، رسانه ها هم باید نهاد های غیر دولتی مانند گروه های خیریه را در این رابطه تشویق به همکاری و مساعدت کنند.

دکتر حیدرپور خاطر نشان کرد: متاسفانه مراکز بهزیستی محدود است و هزینه هم بالاست و در نهایت عدم رسیدگی به این معضلات آسیب های جدی را پیش رو خواهد داشت، تمامی مسئولان باید در جهت توانمند سازی قشر آسیب دیده ناشی از معضلات اجتماعی رویکردهای نوین و راهکاری موثری را ارئه داده و به آن عمل کنند تا این آسیب ها در جامعه به حدأقل برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار