نماینده مردم رباط کریم در مجلس در گفتگو با«بسیج»:

رئیس جمهور به وظیفه خود در حل معضلات اجتماعی عمل کند

نوروزی با بیان اینکه معضل کودکان کار چهره سطح شهر را بسیار زشت کرده بیان داشت: معضلاتی مانند زنان خیابانی، اعتیاد، کارتن خوابی و دیگر مسائل و مشکلات اینچنینی افزایش زیادی در جامعه ما پیدا کرده.
کد خبر: ۸۷۲۷۲۴۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به معضلات اجتماعی همچون تکدی گری و زنان خیابانی در کلانشهرها و آسیب های ناشی از آن در جامعه اظهار داشت: معضلاتی مانند زنان خیابانی، اعتیاد، کارتن خوابی و دیگر مسائل و مشکلات اینچنینی افزایش زیادی در جامعه ما پیدا کرده و در کلانشهر ها و شهر های بزرگ کاملاً به چشم می خورد.

وی در ادامه افزود: چرا شهرداری برای جمع آوری کودکان کار، زنان خیابانی، معتادان و کارتن خواب ها بودجه ای را اختصاص نمی دهد؟ کودکان کار در خیابان ها مشغول کار هستند و باید کسی آنها را آموزش دهد تا گرفتار خطرات ناشی از آن نشوند، چراکه بسیاری از این کودکان می توانند در آینده به جامعه خدمت کنند.

وی با اشاره به افزایش معضل زنان خیابانی در سطح شهر و راهکار های حل این معضل بیان داشت: به نظر می رسد افزایش سطح آگاهی و اطلاعات مردم، ترویج فضائل اخلاقی در جامعه، گسترش راه عملی و سیره و سبک امامان معصوم (علیهم السلام) و تبلیغ فرهنگ اسلامی این معضلات زشت و خطرناک را در جامعه به حدأقل خواهد رساند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی اعتیاد جوانان را نیز از معضلات و آسیب های جدی در کلانشهر ها دانست و تصریح کرد: دشمن از اعتیاد و معتادان ما بهره برداری می کند ما نباید اجازه دهیم جوانان کشورمان گرفتار چنین مسائلی شوند؛ لذا هر نوع ضعف در این خصوص مع الاسف به دلیل عدم توجه دولت به معنای اعم یعنی فرماندهی ها، استانداری ها، سازمان تبلیغات و غیره به رفع این معضل است.

نوروزی با بیان اینکه معضلات کودکان کار، زنان خیابانی، معتادان متجاهر چهره سطح شهر را بسیار زشت کرده بیان داشت: اگر مسئولان فضای مساعدی را برای ترویج فضائل اخلاقی ایجاد کنند و به آموزش و پرورش دادن رو بیاورند دیگر این معضلات به وجود نمی آیند اما وقتی دولت اقدامی در این خصوص صورت نمی دهد باید شاهد این مشکلات و افزایش روز افزون آن باشیم.

این نماینده مجلس در خاتمه تأکید کرد: انتظار این است که دولت ها به جای سیاسی کاری و سرگرم شدن به کار های روزمره خود یکبار هم به اصل عمل به قانون اساسی رو بیاورند؛ یکی از وظایف اصلی و بسیار مهم رئیس جمهوری این است که مسئولیت خود را به درستی اجرا و آسیب های اجتماعی را رصد و حل کند، دولت باید با فراهم کردن امکانات ازدواج جوانان و مشکلات آنها، بسیاری از آسیب ها را در این رابطه به حداقل برساند.

ارسال نظرات