حجت الاسلام خوش خلق در گفتگو با «بسیج»:

ائمه از ما زیارت با معرفت می خواهند

کارشناس مذهبی گفت: مهم این است که امام را بشناسیم و بدانیم چه طور زندگی کرده و چه نکاتی را از مردم می خواسته اگر زیارتمان همراه با این شناخت و معرفت باشد همان چیزی است که ائمه از ما می خواهند.
کد خبر: ۸۷۲۶۸۸۱
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم خوش خلق طرقی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: در مورد ولادت امام رضا (ع) موارد متعددی ذکر شده که مشهور ترین و معروفترین آنها 11 ذی القعده سال 148 هجری قمری است.

وی افزود: مدت عمر حضرت 55 سال بوده، پدرشان امام موسی کاظم(ع) و مادر ایشان تکتم بوده است. لقب "رضا" به امام هشتم به این دلیل تعلق گرفته که خداوند در آسمان ها از وی راضی است و ائمه بر روی زمین از ایشان رضایت دارند.

خوش خلق تصریح کرد: ارتباط امام رضا (ع) با فقرا و نیازمندان خیلی خوب بود و کمک به محرومین و مستمندان و انفاق و بخشش جزء سیره ایشان بود.

حجت الاسلام خوش خلق اظهار داشت: در مورد زیارت امام رئوف روایات زیادی داریم که در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم. پیامبر (ص) فرمودند: به زودی پاره تن من در سرزمین خراسان به خاک سپرده می شود هیچ مومنی او را زیارت نمی کند مگر اینکه خدای عزوجل بهشت را نصیب او می کند و بدنش را بر آتش جهنم سرد می کند.

وی به حدیث دیگری اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) فرمودند: از فرزندان پسرم موسی مردی به سرزمین طوس در خراسان می رود که با سم کشته می شود و غریبانه دفن می گردد هر کس با آگاهی از حق او زیارتش کند خدای عزوجل جزای انفاق پیش از پیروزی در جنگ را به وی عطا می کند.

کارشناس مذهبی با اشاره به ضرورت داشتن معرفت برای زیارت امام رئوف گفت: در رابطه با معرفت و شناخت امام رضا باید به این نکته توجه داشت که وقتی به زیارت اهل بیت توصیه می شود مهم این است که امام را بشناسیم و بدانیم چه طور زندگی کرده و چه نکاتی را از مردم می خواسته اگر زیارتمان همراه با این شناخت و معرفت باشد همان چیزی است که ائمه از ما می خواهند.

ارسال نظرات