حجت الاسلام قائمی هاشمی در گفتگو با «بسیج»:

خمیر مایه زیارت امام رضا(ع) معرفت است

کارشناس مذهبی گفت: خیلی ها به زیارت می روند، مشهد جزء شهر هایی است که مسافر و زائر زیاد دارد ولی متاسفانه بسیاری از زیارت ها خمیر مایه ندارند.
کد خبر: ۸۷۲۶۷۷۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد جواد قائمی هاشمی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج ضمن تبریک ایام ولادت امام رضا (ع) گفت: در ماه مبارک ذی القعده قرار داریم که در این ماه شریف خیلی زیارت وارد شده است.

وی افزود: خیلی ها به زیارت می روند، مشهد جزء شهر هایی است که مسافر و زائر زیاد دارد ولی متاسفانه بسیاری از زیارت ها خمیر مایه ندارند.

قائمی هاشمی ادامه داد: در زیارت ها معرفت خیلی کم است در بعضی ها کمتر و در بعضی ها شاید کمی بیشتر، در حالی که در احادیث از امام جواد (ع) نقل شده که هر کس پدرم را با معرفت زیارت کند زیارت او تا هفتاد هزار حج برابری می کند شاید هم بیشتر.

وی تصریح کرد: متاسفانه الان اکثر زیارت ها فقط به حد یک دست زدن به ضریح و برگشتن رسیده، گویا ضریح خط پایان است. اگر شیعه این معرفت را داشته باشد که آقا امام رضا (ع) به زائران خود چه داخل حرم و چه خارج از حرم توجه دارد حواس خود را بیشتر جمع می کند تا خطایی مرتکب نشود.

حجت الاسلام قائمی هاشمی اظهار داشت: بعضی خانمها در حرم حجاب خود را رعایت می کنند ولی هنوز پایشان را از حرم بیرون نگذاشته اند چادر را جمع می کنند و در بیرون حرم حجاب مناسب ندارند این حاکی از بی معرفتی و کم توجهی به آقا است و نشان می دهد که خمیر مایه زیارت که معرفت است در خیلی ها وجود ندارد.

وی گفت: همه افراد از جمله بازاری ها، خانم ها، قشر تحصیل کرده همه و همه باید این معرفت را کسب کنند تا انشاء الله زیارت ها ثمر داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار