واکنش‌دکترگلجان‌به‌عملیات‌روانی‌درباره یک فایل صوتی در گفت‌وگو با«بسیج»:

هدف BBC انگلیس از مانور بر فایل منتظری، تطهیر منافقین است

مهدی گلجان گفت: منافقین به دنبال این هستند تا اعلام کنند ما به دنبال گفتمان بودیم و مسئله سلاح و پادگان اشرف و ترورهایی که انجام می‎دانند را به نوعی با این حرکاتی که الان انجام می‎دهند روی آن سرپوش بگذارند.
کد خبر: ۸۷۲۶۷۵۲
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
مهدی گلجان استاد تاریخ و عضو هيئت علمي دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص انتشار فایلی صوتی منتظری درخصوص اعدام‎های سال 67 با بیان اینکه امروز رژیم های سعودی و صهیونیستی در این فضای جهانی به دنبال این هستند تا بازی تخریب وجه جهانی ایران را مخصوصا بعد از شرایط برجام شروع کنند، در خصوص زمان انتشار این فایل صوتی گفت: زمانی این فایل صوتی منتشر می‎شود که منافقین با همکاری آل سعود و رژیم صهیونیستی در حال بازسازی چهره خود هستند و به نوعی خود را از قالب تروریستی که بیرون آورده و خود را به یک اپوزوسیونی تبدیل می‎کنند که جنبه فکری و ایدئولوژیی و توان رویارویی دیپلماتیک آنها قوی‎تر از توان جنگی شان است و می‎خواهند برچسب تروریست بودن که یک واقعیت است را از خود بردارند.

انتشار فایل صوتی منتظری؛ پازل تطهیر گروهک منافقین

گلجان با تاکید بر اینکه این فایل صوتی بعد از گردهمایی پاریس و سخنرانی سعود الفیصل و نشست سرکرده منافقین با محمود عباس منتشر شد، در خصوص چرایی انتشار آن در این بازه زمانی تصریح کرد: این فایل صوتی در یک پازلی منتشر می‎شود که عنوان آن تطهیر گروهک منافقین است.

وی در خصوص اعتبار و سندیت این فایل صوتی توضیح داد: زمانی که این فایل صوتی منتشر شد برخی این فایل صوتی را زیر سوال بردند و افراد حاضر در این جلسه سخنرانی که فایل صوتی آن منتشر شده، آن را تکذیب یا بیان کردند که فایل تحریفی است؛ براین اساس فلسفه وجودی این فایل مشخص نیست که آن زمان برای چه این سخنان از آقای منتظری گرفته شده و ضروت اینکه مطالب او ضبط شود چقدر مهم بوده است که این مسائل به اعتبار و سندیت این فایل صوتی خدشه وارد می‎کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: افراد اهل فن نیز کاملا می‎توانند متوجه شوند که این فایل صوتی خیلی خدشه پذیر است؛ چه در خصوص افراد و تاریخ و ضرورت آن و اینکه در انتهای مباحث این فایل صوتی، آقای منتظری برخی از مباحث خود را هم رد می‎کند.


فاصله منتظری با امام(ره) به منزله جدایی از انقلاب و مردم بود

گلجان با اشاره به سابقه روابط امام(ره) با منتظری توضیح داد: در اواخر کار به قدری این روابط تیره می‎شود که منجر به حذف آقای منتظری از قائم مقامی و فاصله بیشتر او با امام شد که موضوع اعدام‎ها نیزدر این مقطع زمانی صورت می‎گیرد.

وی با بیان اینکه فاصله منتظری با امام(ره) به منزله جدایی از انقلاب و مردم بود عنوان کرد: برخی افراد درصدد هستند تا بیان کنند این یک اختلاف فردی و فقهی بین آقای منتظری با امام(ره) بود، به عبارتی دیگر می‎خواهند این اختلاف آقای منتظر و امام(ره) را در حد دو فقیه جلوه دهند درحالی که اختلاف آقای منتظری با امام(ره) به معنای جدایی او از انقلاب و مردم بود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: آقای منتظری  که خود از پایه گذاران تئوری ولایت فقیه و مروجین آن بود مهم ترین اصل نظام  که التزام به ولی فقیه بود را زیر سول برد و این مسئله او را به یک پارداوکس جدی رساند.


هدف رسانه‎های بیگانه از مانور بر این فایل صوتی، زیرسوال بردن جایگاه ولی فقیه است

گلجان تاکید کرد: نگاه نسل جدید این است اگر کسی با اصل نظام وخط ناب امام اختلاف پیدا کند بحث کلی نظام است؛ چراکه امام رهبر یک جامعه و بنیان گذار یک ایدئولوژی به نام ولایت فقیه است و بحث یک حکومت دینی درمیان است، لذا نسل جدید نیز زمانی این مسئله را می‎پذیرد که آن را با خط ناب امام انطباق می‎دهد.

وی با اشاره به فضاسازی رسانه‎های بیگانه در خصوص این فایل صوتی عنوان کرد: هدف رسانه‎های بیگانه از جمله بی بی سی این است که نسل جدید را به نوعی متقاعد کنند که این اختلاف نظر بین آقای منتظری و امام راحل ریشه‎ای تر از این حرف‎ها بوده و با این روش می‎خواهند اصل ولایت فقیه را زیر سوال ببرند.

این استاد تاریخ در توضیح این مطلب بیان کرد: هدف اصلی تضعیف جایگاه و نظر امام و تئوری ولایت فقیه و نظام است، آنها دنبال این نیستند تا با زنده کردن بحث آقای منتظری و کشتارها بهره دیگری ببرند بلکه بعد از تطهیر منافقین درصدد هستند تا اصل نظام و ولایت فقیه زیر سوال برود.

اپوزوسیون‎ جلوه دادن منتظری و منافقین توسط رسانه‎های معاند

گلجان در خصوص پاسخ  محمدعلی انصاری یکی از اعضای دفتر امام(ره) در خصوص این فایل صوتی نیز اظهار اشت: آقای انصاری این فایل صوتی را کاملا رد کرد و آن را تحریف شده و غیرقابل استناد دانسته که این اقدام دفتر امام مهم بوده و می‎تواند مثمر ثمر باشد.

وی با تاکید بر سرمایه گذاری  و بهره بردای سیاسی بی بی سی انگلیسی روی این فایل تصریح کرد: بی بی سی و همه رسانه‎های معاند می‎خواهند با توجه به مسائلی که در جامعه امروز ایران است ذهن مردم را درگیر کنند و به گونه‎ای از آقای منتظری و منافقین و جریان معاند نظام یک وجهه ی خوب بسازند و اگر یک مسئله‎ای در این خصوص در ذهن نسل امروز ما وجود دارد آنها را پاک کنند و  این افراد را یک نوع اپوزوسیون‎های سالم و منطقی جلوه دهند که نظام نتوانسته با آنها درست رفتار کند.

این استاد تاریخ با اشاره به همایش اخیر منافقین در پاریس، بیان کرد: منافقین به دنبال این هستند تا اعلام کنند ما به دنبال گفتمان بودیم و مسئله سلاح و درست کردن پادگان اشرف و ترورهایی که انجام می‎دانند را به نوعی با این حرکاتی که الان انجام می‎دهند روی آن سرپوش بگذارند.


اعدام‎های سال 67 با نظر امام خمینی(ره) صورت گرفته است

گلجان گفت: همواره مسئولین نظام به منتطری توصیه می‎کردند که تحت تاثیر اطرافیان خودش است و یکی از عللی که باعث شد او از قائم مقامی رهبری کنار رود؛ همین سوءاستفاده‎ای بود که اطرافیان منتظری از سادگی او بهره می‎بردند و اطلاعات غلطی که به او می‎دادند.

این استاد تاریخ در ادامه این مطلب عنوان کرد: یکی از اطلاعات غلطی که به منتظری دادند در خصوص این اعدام‎ها و کشتارها بود که بر اساس آن اطلاعات غلط مطالبی را بیان کرد و حالا بخشی از آن تحریف شده منتشر شد؛ این شخصیت تاثیرپذیر و نفوذ پذیر آقای منتظری از اطرافیان خود، هم برای نظام در داخل خیلی هزینه داشت و هم موضوعی شد تا در زمان حیات او حتی بعد از حیات او مخالفین نظام توانستند از آن سوءاستفاده و فضاسازی کنند.

گلجان در خاتمه در خصوص اعدام‎ها نیز یادآور شد: آنچه که از مستندات و گزارشات تاریخی برمی‎آید؛ برخی از افراد مورد عفو قرار گرفته بودند اما آن عده‎ای که حکم اعدام در مورد آنها اجرا شد زیر نظر امام خمینی(ره) بوده  و با توجه به اینکه امام راحل دقیقا در جزئی ترین مسائل حضور داشتند و از این مسائل اطلاع داشتند، آنچه که صورت گرفته با نظر خود ایشان بوده است و آن هیئت قضایی هم که نظر داده زیر نظر شخص امام این دستور را صادر کرده و دقیقا تابع نظر ایشان بوده است.
ارسال نظرات