نماینده ولی فقیه درسپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان:

اهمیت به اخلاق از تفاوت‌های خبرنگار اسلامی و غربی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر(عج)خوزستان گفت: خبرنگار باید اولویت‌ها را بشناسد و برای اخلاق و حرفه اهمیت قائل شود که در واقع این موضوع فرق بین خبرنگاری اسلامی و خبرنگاری غربی است.
کد خبر: ۸۷۲۶۱۳۳
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال در امر اطلاع رسانی سپاه و بسیج که به همت بسیج رسانه خوزستان و روابط عمومی سپاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد به فعالیت های سپاه در راستای خدمات رسانی به مناطق محروم اشاره کرد و گفت: متاسفانه باتوجه به این که بسیج و سپاه در سال های اخیر در زمینه محرومیت زدایی بخصوص در خوزستان اقدامات موثری را صورت داده اما بازهم برخی هجمه هایی را علیه سپاه و بسیج به راه انداخته اند.

 

وی بیان کرد: بسیاری از خدماتی که سپاه استان در راستای محرومیت زدایی ارائه می دهد بازتاب پیدا نکرده و مردم از این اقدام ها بی اطلاع هستند.

 

حجت الاسلام شفیع زاده گفت: در زمان حاضر بسیج سازندگی، بسیج دانشجویی و قرارگاه خاتم در جهت محرومیت زدایی در سطح استان اقدام های شایسته ای را انجام داده و در دستور کار دارد اما این اقدام ها از چشم برخی ها دور مانده و نیاز است در این زمینه اطلاعات بیشتری را در اختیار عموم قرار دهیم.

 

نماینده ولی فقیه درسپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با تبریک 17مرداد روز خبرنگار، خبرنگاری را یکی از مشاغل سخت و زیان آور توصیف کرد و گفت: شاید خیلی از عموم مردم با مسائل و مشکلات این حرفه حساس آشنایی نداشته باشند اما باتوجه به این که جهان در حال تبدیل شدن به یک دهکده جهانی است حرفه خبرنگاری بیش از گذشته مورد توجه قرار دارد.

 

وی افزود: البته یکی ازمسائلی که باید به آن به صورت ویژه توجه شود تفاوت رسانه های کشور با خارج کشور است چرا که نظام اسلامی ما دارای ارزش های انقلابی بوده که همواره باید به این ارزش های دینی و انقلابی در انعکاس اخبار توجه شود. خبرنگار باید اولویت‌ها را بشناسد و برای اخلاق و حرفه اهمیت قائل شود که در واقع این موضوع فرق بین خبرنگاری اسلامی و خبرنگاری غربی است.

 

حجت الاسلام شفیع زاده با اشاره به افشای حقوق‌های غیرمتعارف توسط رسانه‌ها گفت: بعد از افشای این موضوع توسط برخی روزنامه‌ها همه رسانه‌ها وارد موضوع شدند و برخی از آن‌ها هزینه‌هایی در این زمینه دادند اما خبرنگار نباید از دادن هزینه در جهت حفظ منافع جامعه بترسد و رسالت خود را فراموش کند.

 

نماینده ولی فقیه درسپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه حقوق‌های نامتعارف فقط حقوق‌های میلیاردی نیست، عنوان کرد: در جمهوری اسلامی حتی حقوق 20 میلیونی هم نا متعارف است و حداکثر حقوق براساس قانون 7 برابر حداقل آن یعنی 700 هزار تومان است. مگر تفاوت مدیران با بقیه چه میزان است که باید در پرداخت حقوق این میزان تفاوت باشد؟

 

وی بیان کرد: ما مانند حکومت‌های کمونیستی نیستیم که بگوئیم همه باید حقوق یکسان بگیرند بلکه هرکس باید به اندازه شایستگی و توان خود حقوق بگیرد اما این شایستگی‌ها اینقدر متفاوت نیست که کسی حقوق 700 هزار تومانی بگیرد و دیگری حقوق چند میلیاردی و این تبعیض مورد مذمت قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام و المسلمین شفیع‌زاده با اشاره به اهمیت حمایت از خبرنگاران منتقد افزود: خبرنگار باید نکات مثبت را انعکاس دهد اما در انتقاد خود باید آزاد باشد و فقط اهل تعریف و تمجید از مدیران نباشد.


ارسال نظرات