سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

لزوم بالگرد در استان برای تسریع در عملیات مقابله با حریق

وجود بالگرد در استان زنجان برای تسریع در عملیات مقابله با حریق جزوء دغدغه های منابع طبیعی است.
کد خبر: ۸۷۲۵۲۶۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست این اداره کل با تاکید بر ترویج اقتصاد مرتع در بین مرتعداران و بهره برداران گفت: نقش علوفه در تولید گوشت قرمز خانوارها بسیار ملموس است و برای این منظور وابستگی دامداران به مرتع حائز اهمیت است.

خلیل آقاجانلو افزود: تا زمانی که قیمت گذاری روی ارزش اقتصادی آب، خاک و اکسیژن انجام نگرفته ، اهمیت دادن به آن و فرهنگسازی بی نتیجه خواهد ماند.

وی با بیان اینکه باید خدمات انجام گرفته در حوزه مرتع با هدف فاصله گرفتن از وابستگی زندگی روستایی به مرتع معرفی شود، اظهار داشت: ارزش کلی منابع طبیعی همتراز قیمت نفت است و این در حالی است که سرعت تخریب در این عرصه به مراتب بیشتر از تجدید حیات دوباره است.

آقاجانلو با تاکید بر حفظ و صیانت از منابع طبیعی استان بیان کرد: در این زمینه نقش رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان حائز اهمیت است و نباید از ظرفیت رسانه غافل شویم.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی جوامع محلی اظهار کرد: با مدیریت معاونت امور اقتصادی و انسانی استانداری و طبق برنامه ریزی های انجام گرفته نهادهای تصمیم گیر استان برای مشارکت در این طرح ورود پیدا کردیم تا مدیریت جامع در مناطق پایلوت به دور از بخشی نگری ها رنگ و بوی واقعیت بگیرد.

وی با اشاره به رونق کشاورزی و توسعه صنعت اکوتوریسم در این قبیل مناطق پایلوت به تناسب ظرفیت ها و پتانسیل ها افزود: با این سیاست ورود به اجرای طرح ها رابا هدف مقابله با هرگونه تخریب و آسیب به محیط زیست و منابع طبیعی اجرا می کنیم.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان در پاسخ به پرسش همشهری درباره محدودیت های اداره کل برای مقابله با حریق های احتمالی در مراتع و جنگل ها بیان کرد: بیشتر آتش سوزی ها نقش عامل انسانی بسیار پررنگ است که توسط گردشگران و دامداران در دل طبیعت روی می دهد.

آقاجانلو با اشاره به کمک های انجام گرفته توسط مدیریت بحران استان و ارگان های ذیربط بیان کرد: وجود بالگرد در استان برای تسریع در عملیات مقابله با حریق جزوء دغدغه های منابع طبیعی است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به کمبود نیرو که از دیگر مشکلات یگان حفاظت منابع طبیعی استان برای حفظ و صیانت از عرصه های منابع طبیعی استان است، خاطر نشان ساخت: با وجود وسعت بالای اراضی ملی استان برای حفظ و صیانت تنها با 40 نیرو این امر انجام می گیرد و60 نفر کمبود نیرو داریم.

ارسال نظرات