فرماندار شهرستان ماهنشان:

۸۱ میلیارد ریال اعتبار برای شهرستان ماهنشان اختصاص یافت

۸۱ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ی و ۲ درصد نفت در ۲۰ فصل، ۴۶ برنامه و ۹۸ پروژه در بین ۳۱ دستگاه اجرایی توزیع شده است.
کد خبر: ۸۷۲۵۲۲۳
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار شهرستان ماهنشان در جلسه کمیته ی برنامه‌ریزی شهرستان ماهنشان گفت: ۸۱ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ی و ۲ درصد نفت در ۲۰ فصل، ۴۶ برنامه و ۹۸ پروژه در بین ۳۱ دستگاه اجرایی توزیع شده است.

سعید صفری با اشاره به مجموع اعتبارات شهرستان در سال گذشته ، افزود: از مجموع اعتبارات اختصاص یافته شده به شهرستان ماه نشان اعتباری بالغ بر۴۶۳ میلیون و ۱۰۰هزار ریال از منابع مختلف با ۴۶ درصد تخصیص که رقمی معادل۲۱۳ هزار میلیون ریال است به پروژه های شهرستان اختصاص یافت.

و ی اظهار داشت: جلسه‌ی کمیته ی برنامه‌ریزی در حقیقت به منظور تصمیم گیری درخصوص توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی و همچنین ۲ درصد نفت برای پروژه های شهرستانی در سال جاری تشکیل شده و مجموع اعتبارات توزیع شده ی استان برای امسال از محل تملک دارییهای سرمایه ای و ۲ درصد نفت معادل ۱۰۵۰ میلیارد ریال و سهم شهرستان، ۸۱ میلیون و ۸۰۳ هزار ریال معادل۷ .۲۹ درصد می باشد که به تفکیک سهم شهرستان از ۷۹۲ میلیون و ۳۹۵ هزار ریال اعتبارات استانی معادل ۵۲ میلیون ۸۷۱ هزار ریال و از ۲۵۷ میلیون و ۶۰۵ هزار ریال اعتبارات ۲ درصد نفت معادل ۲۸میلیون و ۹۳۲ هزار ریال می باشد.

فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: برای توزیع این اعتبارات، ضوابط، دستور العمل‌های اجرایی و الزاماتی در نظر گرفته شده که از جمله آنها اختصاص ۸ درصد از اعتبارات استانی به بنیاد مسکن برای اجرای طرحهای هادی روستایی، اختصاص ۱۰ درصد برای آبرسانی روستایی و یک درصد برای بسیج می باشد.

صفری اظهارکرد: با توجه به تصمیماتی که در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اتخاذ شده اولویت اول اختصاص اعتبار برای پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد و پرداخت مطالبات پیمانکاران و الویت بعدی تامین اعتبار برای پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد می باشد.

وی افزود: اولویت سوم نیز برای آن دسته از پروژه های با پیشرفت زیر ۵۰ درصد است که در سالجاری می توانند به بهره برداری برسند، لذا با توجه به پروژه های متعدد نیمه تمامی که از سالهای گذشته در دست دولت مانده، امسال هم شروع پروژه جدید ممنوع اعلام شده و در صورت اضطرار برای شروع پروژه‌ی جدید، علاوه بر الزام تصویب آن در کمیته‌ی برنامه ریزی شهرستان، باید تاییدیه و مصوبه ی شورای برنامه ریزی و توسعه استان را نیز اخذ کنیم .

فرماندار شهرستان ماهنشان با اشاره به ضرورت پیگیری دستگاه های اجرایی برای اخذ سهم شهرستان از محل پروژه های سطح استان گفت: اعتباری معادل ۱۳۵میلیون و ۲۱۵هزار ریال برای پروژه های سطح استان تعریف شده که لازم است مدیران دستگاه های اجرایی سهم شهرستان از محل این اعتبارات را ، از ادارات کل استانی خود پیگیری کنند.

صفری اظهار کرد: برخی پروژه ها هم تحت عنوان طرح های تملک دارایی‌های سرمایه ای استانی ویژه مصوب قانون سال ۱۳۹۵ تعریف شده که در این زمینه هم شهرستان سهم قابل توجهی دارد و از مجموع ۷۴۶ میلیون و ۴۹۷هزار ریال سهم استان، معادل ۲۶۲میلیون و ۵۱۵هزار ریال به شهرستان ماه نشان اختصاص یافته که ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی مراش با اعتباری معادل ۶۲٫۰۴۹ میلیارد ریال، ساختمان سد مراش با اعتباری معادل ۱۶۲٫۲۸۲ میلیارد ریال و ایجاد تأسیسات فاضلاب شهردندی با اعتباری معادل ۳۸٫۱۸۴ میلیارد، محل هزینه کرد این اعتبارات می باشد.

فرماندار شهرستان ماهنشان خاطر نشان ساخت: در مجموع، کل اعتبار اختصاص یافته به شهرستان تاکنون معادل ۳۴۴٫۳۱۸ میلیارد ریال است که در این جلسه با همراهی و همکاری اعضا اتخاذ تصمیم خواهد شد و انتظار داریم تا همکاران سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اسرع وقت نسبت به ابلاغ صورتجلسه و ابلاغ اعتبار دستگاههای اجرایی اهتمام ویژه ای داشته باشند و مدیران دستگاههای شهرستانی نیز با هماهنگی ادارات کل استانی خود، نسبت به مبادله‌ی موافقت نامه اقدام کنند.

فرماندار شهرستان ماهنشان تأکید کرد: در تعریف پروژه ها و مخصوصاً توضیحات ضروری پروژه ها دقت لازم صورت پذیرد تا همانند سال گذشته در شروع عملیات و یا در ریز عملیات برخی پروژه ها اختلاف نظر وجود نداشته باشد؛ همچنین با توجه به اینکه احتمالاً تخصیص ۵۰ درصد از اعتبارات توزیع شده ابلاغ شده و با عنایت به شرایط آب و هوایی و جوی خاص شهرستان، تسریع در مبادله‌ی موافقت نامه ها و انجام تشریفات قانونی و به پیمان سپردن پروژه ها توسط مدیران و اعضای کمیته‌ی برنامه ریزی شهرستان نیز مورد تاکید جدی می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات