رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان:

انجام سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به پایه اول دبستان در زنجان

در زنجان استان سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به پایه اول دبستان در پایگاه‌های ثابت و سیار در حال اجر است.
کد خبر: ۸۷۲۵۰۲۶
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: در حال حاضر یک هزار کودک در گروه‌های کم توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، و دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در مدارس استثنایی استان در حال تحصیل هستند.

سهیلا فریقی افزود: در زنجان سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به پایه اول دبستان در پایگاه‌های ثابت و سیار در حال اجر است.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان در پایگاه‌های استان غربالگری شده و کودکانی که نیازمند ارجاع به پایگاه‌های تخصصی باشند به این پایگاه‌ها ارجاع داده می‌شوند.

فریقی تصریح کرد: از هر 6 الی 7 کودک یک کودک مشکوک به ارجاع به پایگاه‌‌های تخصصی است که با سنجش نهایی این کودکان در پایگاه‌های تخصصی می توان آمار دانش آموزان وارد شده به مدارس استثنایی استان را تعیین کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان ابراز کرد: در طرح سنجش ارزیابی از هوش، بینایی و شنوایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به تعداد دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس استثانیی استان زنجان گفت: در حال حاضر یک هزار کودک در گروه‌های کم توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، و دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در مدارس استثنایی استان در حال تحصیل هستند.

فریقی افزود: یک هزار دانش آموز دارای اختلالات خاص یادگیری و 300 نفر نیز معلول جسمی و حرکتی ،نابینا و ناشنوا در قالب طرح تلفیقی فراگیر در مدارس پذیرا در حال تحصیل هستند

وی تعداد مدارس پذیرای استان را 172 باب دانست و گفت: دانش آموزانی که در مدارس پذیرا در حال تحصیل هستند برحسب شدت معلولیت با معلولیت‌های از خفیف تا متوسط بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی در مدارس عادی پذیرش می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان ابراز کرد: دانش آموزان پذیرش شده در مدارس عادی از دبیران رابط بهره‌مند هستند و پشتیبانی تحصیلی دریافت می کنند.

وی با اشاره به کمبود امکانات تحصیلی برای دانش آموزان استثنایی در سطح استان خاطرنشان کرد: کمبود فضای آموزشی و کمبود نیروی انسانی دو مشکل عمده استان زنجان است که پوشش مناسب خدمات آموزشی و بحث کمبود فضاهای آموزشی بسیار جدی است.

ارسال نظرات