رئیس ثبت احوال بانه:

ازدواج در بانه 11 درصد کاهش یافت/افزایش یک درصدی طلاق

رئیس ثبت احوال بانه گفت: در چهار ماه گذشته از ابتدای سال جاری شاهد افزایش یک درصدی طلاق و کاهش 11 درصدی ازدواج در بانه بوده ایم.
کد خبر: ۸۷۲۴۹۶۵
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سعدالله صادقی امروز در سومین جلسه شورای فرهنگی و ستاد ساماندهی امور جوانان بانه افزود: در فروردین سال جاری 135 مورد، اردبیهشت 112 مورد، خرداد 91 مورد، تیر 51 مورد که در کل 389 مورد ازدواج در چهار ماهه گذشته از اول سال جاری ثبت شده است.

او افزود: در فروردین 19 مورد، اردیبهشت 21 مورد، خرداد 18 مورد و تیر 21 مورد و در کل 75 مورد طلاق در چهار ماه گذشته از ابتدای سال جاری اتقاق افتاده است.
صادقی افزود: در سال 94 آمار طلاق و ازدواج در شهرستان بانه نسبت به سایر شهرستان ها دو نکته مثبت داشته که در شهرستان بانه نسبت ازدواج به طلاق بعد از سروآباد بهترین رتبه را داشته است.
رییس ثبت احوال بانه با اشاره به اینکه در استان کردستان در سنندج بیشترین آمار طلاق ثبت شده است اظهار کرد: شهرستان های سقز، کامیاران، مریوان، قروه و دیوانداره به ترتیب دومین تا پنجمین شهرستان از لحاظ میزان طلاق است.
وی به سن زوجین در زمان طلاق اشاره کرد، گفت: بیشترین آمار طلاق در سال 94 مربوط به رده سنی 25 تا 29 سال بوده و بیشترین آمار طلاق مربوط به افراد همسن بوده است.
صادقی با اشاره به اینکه بیشترین آمار ازدواج در سال 94 مربوط به رده سنی 20 تا 24 بوده است، ادامه داد: میانگین سن ازدواج در استان در سال 94 برای مرد 28 سال و برای زن 23 سال بوده که در سنندج برای مرد 29 سال و برای زن 25 سال بوده است.
وی در رابطه با میانگین رده سنی ازدواج در بانه گفت: پایین ترین سن ازدواج برای زوج 26 و برای زوجه 22 سال بوده است.

ارسال نظرات